وزارت ورزش به جد پیگیر افزایش اختیارات هیات های ورزشی است

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جمع خبرنگاران سنندج گفت: وزارت ورزش و جوانان به جد پیگیر افزایش اختیارات هیات های ورزشی در استان ها است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری ایرنا؛  محسن سمیع زاده روز یکشنبه (۲۷  مهر) در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: یکی از موضوعات نشست امروز کمیسیون ماده پنج، افزایش اختیارات هیات های ورزشی استان ها است. وی اظهار داشت نداشتن اختیارات کافی هیات های ورزشی در واگذاری اماکن ورزشی به ورزش ضربه زده است که امید می رود با تصمیم وزارت این مشکل رفع شود. به گفته وی در صورت تصمیم گیری وزارت ورزش و جوانان در این رابطه از این پس صلاحیت استخرداران از طریق هیات شنای استان ها تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سیاست های غلط گذشته، در استخرداری رانت ایجاد شده است، اظهار داشت واگذاری استخرها به افراد غیرمتخصص، ورزش را گران کرده است و موجب تخریب اماکن ورزشی شده است.

دبیر فدراسیون شنا با بیان اینکه دولت پیشین از رایگان بودن تربیت بدنی دفاع نکرد، افزود: دولت تدبیر و امید پیگیر جدی این امر است و قول وزارت ورزش و جوانان برای سامان دادن به واگذاری اماکن ورزشی در همین راستا است.
سمیع زاده به کمبود امکانات و افت شدید سطح شیرجه در کشور اشاره کرد و گفت: تنها استخر ۹ دی تهران تجهیزات شیرجه آن هم به طور ناقص را دارد.

وی ادامه داد: همدان و آذربایجان هم که امکاناتی در این زمینه داشتند که اکنون تخته های شیرجه آنها شکسته است.
وی دلیل اصلی مشکلات پیش آمده در این بخش را تحریم ها دانست و گفت : تخته شیرجه تنها در کشور آمریکا ساخته می شود و قیمت آن نیز ۹۰۰ میلیون ریال است.
دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو افزود: شیرجه کشور به دلیل شرایط تحمیل شده به آن در حقیقت مورد ظلم قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در بخش واترپلو کشور می تواند راحت تر به مدال برسد، گفت: کشورمان میزبان مسابقات باشگاه های واترپلوی آسیا شده است که تاکنون هشت تیم برای شرکت در آن ابراز آمادگی کرده اند.
به گفته وی با کشور مجارستان که واترپلو ورزش ملی آنها است قرارداد همکاری بسته ایم و در این راستا این کشور کلینیک پیشرفته ای در ایران ایجاد کرد.
سمیع زاده ادامه داد: قرار است با یک مربی صاحب نام واترپلوی این کشور قرار داد ببندیم و دو کشور اردوهایی متقابل برگزار کنند.
وی در رابطه با شنای موزون که رشته ای نوپا در کشور است، گفت: هنوز بسیاری از استان ها در این رشته سرمایه گذاری نکرده اند، اما در حال برگزاری دوره های آموزشی در استان ها هستیم.
دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به اینکه توسعه ورزش باید در دل استان اتفاق بیافتد و در فدراسیون ها به اوج برسد، خاطر نشان کرد نگاه فدراسیون شنا نیز به استان های کشور است و سفر به کردستان نیز در این راستا صورت گرفته است.
سمیع زاده افزود: یک کلاس تئوری و یک کلاس عملی آموزش مربیان شنا در سفر به کردستان برگزار شد.

 انتهای پیام 
image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.