ولادت امام حسن عسکری (ع) مبارک باد

ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) بر همه شیعیان جهان مبارک باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۳۲ هجری در روز هشتم ماه ربیع الثانى در مدینه چشم به جهان گشود. پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى و مادر والا گهرش سوسن، سلیل یا حدیثه نام داشت که زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت را داشت، تا حجت حق را آن چنان که شایسته است پرورش دهد.

آنچه از صفات بزرگ و فضائل که لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود؛ یعنى: در علم، زهد، کامل بودن در عقل و خرد، عصمت، شجاعت، کرم و بزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود و علاوه بر نصوص که از پیامبر (ص) و امامان گذشته درباره امامت آن حضرت وارد شده بود، حضرت امام هادى (ع) نیز تصریح به امامت آن جناب فرمودند و در روایتى که مرحوم شیخ مفید در کتاب گرانقدر «ارشاد» نقل کرده است، حضرت امام هادى (ع) چهار ماه قبل از شهادت امام عسکرى (ع) را وصى خود قرار داد، و به امامت آن حضرت تصریح کرده و گروهى از دوستان و شیعیان را بر این امر گواه گرفت. آن حضرت در میان مردم وبزرگان و حتّى افراد مخالف از احترام خاصى برخوردار بود، به حدّى که حتى ناخواسته آن حضرت را احترام مى کردند.

ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع ) نقطه عطفی در تاریخ تشیع بود. آماده سازی شیعیان برای ورود به دوران غیبت  منجی بزرگ عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) مسئولیت خطیری  بود که با صبر و بردباری و درایت بی نظیر ایشان  به نیکوترین شکل به انجام رسید. ایشان در دوران امامت پر بار خویش،  آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی بر جای گذاشتند و بهره مندی مسلمانان از تعلیمات عالیه قرآنی،  تبحر مسلمانان در فقه و فلسفه، ترویج  مناظرات کلامی و نهادینه کردن اصل امامت در جامعه مسلمین، از دیگر برکات دوران امامت حضرت امام حسن عسگری (ع) بود.

هشتم ربیع الثانی سالروز میلاد امام حسن عسگری (ع) بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب