ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مبارک باد

پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حصزت زینب کبری (سلام الله علیها) اسوه ایثار و استقامت و روز پرستار مبارک باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پنجم جمادی الاول سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) دخت امیر مومنان (ع) است. وی از زنان مقدس نزد شیعیان بوده و از ایشان با عنوان حضرت زینب یادمی‌شود. حضرت زینب خواهر امام حسین(ع)، در واقعه کربلا حاضر بود و پس از آن نیز هنگام اسارت، در دفاع از حقانیت برادر خود، همانند امام سجاد (ع) نقشی ویژه داشت.

حضرت زینب کبری(س) اسوه ایثار و استقامت، مظهر صبر بر مصائب و شجاعت در مقابل ظالمان و تجسم عینی علم و عفاف ، پیام آور واقعه عاشورا است که با صبری سترگ و عظیم مصیبت‌ها و ناملایمات واقعه کربلا را تحمل کرد. ایشان درس عفاف و  غیرت را  برای همه وجدان های آگاه، به ویژه برای عاشقان و دل باختگان سیره علوی و نهضت حسینی به یادگار گذاشت. این بانوى بزرگ، داراى قوت قلب، فصاحت زبان، شجاعت، زهد و ورع، عفاف و شهامت فوق العاده‌ای بودند و ضمن حفظ و دفاع از ارزش‌های مقدس اسلامی با خطبه‌های آتشین و افشاگرانه در به ثمر رساندن اهداف شهدای قیام عاشورا نقش موثری داشتند و از بازماندگان آن واقعه دردناک به خوبی پرستاری کردند. از همین رو سالروز ولادت ایشان را روز پرستار نام گذاری کردند. بی شک تعیین این روز فرخنده به عنوان روز پرستار، ادای احترام به پرستارانی است که مهربانی شان مرهمی برای بیماران و تلاش شان، وسیله ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به آنان است .

 

فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو ولادت با سعادت حصزت زینب کبری (س) اسوه ایثار و استقامت و روز پرستار را به تمامی مسلمانان جهان به ویژه پرستاران زحمتکش کشور  تبریک و تهنیت گفت.

image_printپرینت مطلب