پایان رقابت‌های شنا با طلای چین و قزاقستان

در آخرین روز شنای بازی‌های آسیایی اینچئون سه ماده فینال در بخش مردان برگزار شد که سهم چین دو طلا و قراقستان یک طلا بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ششمین و آخرین روز شنای بازی‌های آسیایی با نمایش خوب شناگران چینی پیگیری شد تا چشم بادامی ها دو طلا به کاروان ورزشی خود اضافه کنند.

در رقابت های عصر دیروز (جمعه) فینال ماده های ۵۰متر قورباغه، ۱۵۰۰متر آزاد و ۴در ۱۰۰متر مختلط امدادی برگزار شد و نمایندگان چین موفق به کسب دو مدال طلا شدند و طلای ۵۰متر قورباغه به شناگر قزاق رسید.

در ۵۰متر قورباغه چینی ها نمایش خوبی نداشتند و در جایگاه ششم و هفتم ایستادند. در این ماده “دیمیتری بالاندین” از قزاقستان با زمان ۲۷ثانیه و ۷۸صدم ثانیه رکورد بازی‌های آسیایی را ارتقا داد و نشان طلا را کسب کرد. “کوسکی” ژاپنی هم با ۱۱صدم ثانیه اختلاف دوم شد.

ماده ۱۵۰۰متر آزاد طبق پیش بینی ها محل درخشش “سان یانگ” چینی بود. رکورددار جهان، المپیک، آسیا و بازیهای آسیایی در این مسابقه هم نمایش خوبی داشت و به راحتی با ثبت زمان ۱۴دقیقه و ۴۹ثانیه و ۷۵صدم ثانیه اول شد. “کوهی یاماموتو” از ژاپن هم با ۵ثانیه اختلاف موفق به دریافت نشان نقره شد.

آخرین فینال شنا در بازی های آسیایی اینچئون ماده تیمی ۴ در ۱۰۰متر مختلط بود. در این رقابت هم چینی ها خوش درخشیدند و با ثبت زمان ۳دقیقه و ۳۱ثانیه و ۳۷صدم ثانیه مدال طلا را از آن خود کردند. ژاپن هم که تیم شنای مردان بسیار خوبی روانه مسابقت کرده بود مثل اکثر ماده ها در طول این دوره از رقابت ها که در صورت اول نشدن به نشان نقره دست می یافت دوم شد. تیم ژاپن در این مسابقه با ۳۳صدم ثانیه اختلاف به نشان نقره دست یافت و کره میزبان هم به نشان برنز بسنده کرد. نکته جالب اینجاست که هر دو تیم چین و ژاپن نزدیک به سه ثانیه از رکورد بازی های آسیایی دوره پیش سریع‌تر شنا کردند.

با برگزاری این فینال ها پرونده مسابقات شنا بازی های آسیایی اینچئون بسته شد. رقابت های واترپلو همچنان ادامه دارد و شیرجه هم از دو روز دیگر در همین استخر “مونهاک پارک تاء هوان” شروع می شود.

 

*نفرات برتر روز ششم شنا بازیهای آسیای ۲۰۱۴– اینچئون:

۵۰متر قورباغه:

  1. “دیمیتری بالاندین”” از قزاقستان- ۲۷.۷۸ (رکورد بازی های آسیایی)
  2. “یاسوهیرو کوسکی” از ژاپن- ۲۷.۸۹
  3. “سندیپ سژوال” از هندوستان- ۲۸.۲۶

 

۱۵۰۰متر آزاد:

  1. “سان یانگ” از چین- ۱۴.۴۹.۷۵
  2. “کوهی یاماموتو” از ژاپن-  ۱۴.۵۴.۸۶
  3. “کچن ونگ” از ژاپن- ۱۵.۰۶.۷۳

 

۴در۱۰۰متر مختلط تیمی:

  1. “چین” ۳.۳۱.۳۷ (رکورد بازی های آسیایی)
  2. “ژاپن” ۳.۳۱.۷۰
  3. “کره جنوبی” ا۳.۳۹.۱۸

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب