پایان هفته نخست با تداوم صدرنشینی چین

هفتمین روز از مسابقات جهانی فینا (کازان 2015) با تقسیم نشان های طلا بین آلمان، روسیه و کره شمالی به پایان رسید تا چینی ها همچنان صدرنشین بمانند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هفته نخست مسابقات جهانی فینا (کازان ۲۰۱۵) به پایان رسید. درهفتمین روز این رقابت‌ها روسیه در تعداد نشان های طلا با چین برابری کرد اما چشم بادامی ها به لطف نقره و برنز بیشتر صدرنشین باقی ماندند. در مسابقات این روز چهار فینال برگزار شد که سهم روسیه دو مدال طلا و سهم آلمان و کره شمالی هرکدام یک نشان طلا بود.

اولین مدال آور روز هفتم تیم آلمان بود. آلمانی ها در ماده ۵کیلومتر آب های آزاد میکس تیمی خوش درخشیدند و بالاتر از برزیل و هلند بر سکوی نخست ایستادند. “راب مافلوس”، “کریستن ریچرت” و “ایزابل فرنسیسکا” با ثبت زمان ۵۵دقیقه و ۱۴ثانیه و ۴صدم ثانیه با آسودگی خاطر مدال طلا را به گردن آویختند. پس از این سه نفر اما اتفاق نادری رخ داد. برای نخستین بار در تاریخ رقابت ها نشان برنز به تیمی اهدا نشد. نمایندگان برزیل و هلند دقیقا زمان ۵۵دقیقه و ۳۱ثانیه و ۲صدم ثانیه را ثبت کردند تا هردو به نشان نقره این دوره از مسابقات دست یابند.

ماده رقابتی بعدی روتین دونفره آزاد شنای موزون بود. در این مسابقه هم بار دیگر روس ها بی رقیب بودند و “ناتالیا ایشنکو” و “اسوتلانا روماشینا” گردن آویز طلای این ماده را هم در خانه نگاه داشتند. این نوزدهمین مدال جهانی “ناتالیا ایشنکو” بود.

مسابقه بعدی هم در رشته شنای موزون و در سلطه روسیه برگزار شد. روتین دونفره آزاد مختلط هم با قهرمانی کشور میزبان به پایان رسید. “الکساندر مالتسو” و “دارینا والیتووا” از روسیه بالاتر از ورزشکاران آمریکا و ایتالیا ایستادند تا ششمین طلای کاروان روسیه در این مسابقات بدست آید.

آخرین مراسم اهدای مدال دیروز (پنج‌شنبه) به رشته شیرجه اختصاص داشت. جایی که شاید همه از نبودن چین بر سکوی نخست تعجب کردند. مسابقات سکوی ۱۰متر زنان با درخشش “کیم کوک هایانگ” از کره شمالی به پایان رسید. او در این مسابقه ۳۹۷.۰۵ امتیاز گرفت تا “رن کیوان” چینی با ۳۸۸.۰۰ امتیاز به نشان نقره بسنده کند.

با ثبت این نتایج در پایان روز هفتم، چین با شش طلا همچنان صدرنشین است و روسیه با همین تعداد طلا در جایگاه دوم قرار دارد. ایالات متحده امریکا هم به لطف سه طلای آب های آزاد و شنای موزونش در جایگاه سوم ایستاده است.

در ادامه این مسابقات امروز (جمعه) رقابت های شیرجه، شنای موزون و واترپلو مردان ادامه پیدا می کند.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد. تا به امروز (جمعه) مسابقات شیرجه، واترپلو، شنای موزون و آب های آزاد آغاز شده است. رقابت های شنای این دوره از مسابقات هم از روز یکشنبه (۱۱مرداد ۱۳۹۴) استارت می خورد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد دو نماینده شنای ایران در این مسابقات هستند که در چهار روز و در رشته های قورباغه و کرال پشت با رقیبان خود مسابقه می دهند.

۵کیلومتر آب‌های آزاد تیمی:

  1. آلمان- ۵۵.۱۴.۴
  2. برزیل و هلند- ۵۵.۳۱.۲
تیم های اول و دوم 5کیلومتر آبهای آزاد تیمی
تیم های اول و دوم ۵کیلومتر آبهای آزاد تیمی

 

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز هفتم:

  1. چین با شش طلا، شش نقره و سه برنز
  2. روسیه با شش طلا، دو نقره و یک برنز
  3. آمریکا با سه طلا . یک نقره و یک برنز
  4. آلمان با یک طلا، یک نقره و یک برنز
  5. ایتالیا با یک طلا و سه برنز

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب