پذیرفته: فیناترافی باعث شناساندن واترپلو به طیف وسیعی از جامعه می‌شود

کارشناس واترپلو معتقد است برگزاری مسابقات توسعه جهانی در ایران باعث شناساندن این رشته به طیف وسیعی از جامعه می شود.

الهام محمدی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو،ایسکانیوز نوشت:

برگزاری مسابقات واترپلو توسعه جهانی (فیناترافی) در ایران پس از مدت ها بلاتکلیفی این رشته، اتفاق بزرگ و مهمی محسوب می شود. فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو حدود دو سال با سرپرست اداره می شد و حتی تعلیق این رشته را در پی داشت. در نهایت محسن رضوانی سکان هدایت این سازمان را بر عهده گرفت و حالا کسب امتیاز میزبانی یک رویداد جهانی توسط او، پیشکسوتان و کارشناسان را به آینده واترپلو امیدوار کرده است.

در این خصوص با محمدجواد پذیرفته، بازیکن اسبق تیم ملی و یکی از پیشکسوتان واترپلو صحبت کردیم:

* در خصوص برگزاری مسابقات فیناتراپی در ایران چه نظری دارید؟

برگزاری یک رویداد جهانی در هر کشوری باعث شناساندن آن رشته به طیف وسیعی از جامعه می شود. ایجاد انگیزه در کودکان برای روی آوردن به این رشته ورزشی، پخش تلویزیونی و تبلیغات از دیگر جنبه های مثبت این اتفاق است. ما حتی به فدراسیون پیشنهاد دادیم مربیان شهرستانی را برای تماشای این مسابقات به تهران بیاورد. زیرا این بازی ها نوعی کلاس آموزشی برای آنها محسوب می شود و می تواند باعث رشد و توسعه واترپلو در کل کشور شود.

* عده ای معتقد بودند باید یک سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب می شد. فکر می کنید سیروس طاهریان بتواند به واترپلو کمک کند؟

آقای طاهریان و دوستان شان از روزهای ابتدایی سال، تمرینات را به صورت منظم و مستمر برگزار کرده اند. اگر بخواهیم نگاه واقع بینانه ای داشته باشیم، نمی توانیم ایشان را با مربیان طراز اول دنیا مقایسه کنیم. از سوی دیگر مربی خارجی زمانی می تواند مثمر ثمر باشد که یکی، دو سال بالای سر تیم باشد، به شهرهای مختلف کشور سر بزند و همه چیز را ارزیابی کند. در مقطع فعلی، آقای طاهریان گزینه بسیار خوبی است.

*آمادگی تیم را در چه سطحی می بینید؟

قطعا شرایط ایده آل نیست. همچنین بر اساس توان فردی بازیکنان، درصد آمادگی تیم فرق می کند. به نظر من، یک آمادگی نسبی برای حضور حداقلی در مسابقات کافی است.

* یعنی شما به کسب رتبه امیدوار نیستید؟

نظر شخصی من این است که نمی توان چندان به رتبه فکر کرد. تیم ملی مدتی را در تعلیق به سر برد. این مسابقات کمک می کند که بازیکنان، انگیزه و نشاط لازم را برای حضور در بازی های آسیایی پیدا کنند.

*عملکرد رضوانی در مدتی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده است را چطور ارزیابی می کنید؟

مدتی بود مدیران سازمان که در رأس فدراسیون ها قرار داشتند به دنبال اهداف غیرورزشی بودند و از این رشته به عنوان سکوی پرتابی برای دست یابی به مقاصد شخصی استفاده می کردند. قطعا حضور یک فرد از جنس این رشته کمک زیادی خواهد کرد. طبیعتا مشکلاتی هم وجود دارد. نمونه آن هم بحث تامین اعتبار همین مسابقات توسعه جهانی است. شاید اگر کس دیگری بود، خود را درگیر نمی کرد اما آقای رضوانی از دلسوزان واترپلو است و به همین دلیل تبعات آن را پذیرفت. او حتی رؤسای هیأت ها را از ورزشی ها انتخاب کرد که اتفاق مثبت دیگری محسوب می شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.