چهارتیم راه یافته به یک‌چهارم نهایی واترپلو مشخص شدند

با پایان مرحله گروهی واترپلو مردان از سری مسابقات قهرمانی جهان فینا تیم های صربستان، کرواسی، مجارستان و یونان مستقیما به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با برگزاری مسابقات روز سوم مرحله گروهی چهره چهارتیمی که به طور مستقیم به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند، مشخص شد. در پایان مسابقات این روز تیم هایصربستان، مجارستان، کرواسی و یونان با صدرنشینی در گروه خود به جمع هشت تیم برتر راه یافتند. با برگزاری چهارمین روز مسابقات واترپلو مردان حریفان این تیم ها در این مرحله نیز فردا (یکشنبه) مشخص می شوند.

در آخرین روز مرحله گروهی این رقابت ها هشت دیدار برگزار شد. در نخستین بازی آفریقای جنوبی و قزاقستان مقابل هم صف آرایی کردند. در این مسابقه قزاق‌ها کار چندان سختی نداشتند و با پیروزی دلچسب ۱۴ بر ۳ عنوان دومی گروه C را بدست آوردند.

دومین مسابقه این گروه بین مجارستان پرقدرت و آرژانتین بود. آرژانتینی ها در این دیدار سومین شکست خود را هم متحمل شدند تا مجارستان به سادگی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. این دیدار یک طرفه در پایان با نتیجه ۲۱ بر ۴ به نفع مجارستان خاتمه یافت.

سومین مسابقه در یکی از سخت ترین گروه های این دوره از مسابقات برگزار شد. جایی که ژاپن کم شانس با قدرت هایی چون صربستان، مونتنگرو و استرالیا هم گروه است. در نخستین بازی این گروه جدال فوق العاده دیدنی و نفس گیر صربستان و استرالیا با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود صرب ها به پایان رسید. با این نتیجه صربستان شش امتیازی شد و با اقتدار به مرحله بعدی صعود کرد.

دیدار چهارم اما قابل پیش‌بینی تر بود. جایی که ژاپن نماینده خوب آسیا مقابل مونتنگرو به آب زد. نماینده صاحب سبک اروپا موفق شد در این دیدار ۱۵ بر ۱۰ ژاپن را مغلوب کند تا این نماینده قاره کهن بدون امتیاز مرحله مقدماتی را به پایان برساند. مونتنگرو به رقم پیروزی در این دیدار پایین تر از استرالیا در جایگاه سوم این گروه ایستاد.

پنجمین دیدار هم با اختلاف به سود کرواسی به پایان رسید. تیم چهار امتیازی گروه A مقابل چین کار ساده ای پیش رو داشت و با نتیجه ۱۷ بر یک پیروز این دیدار لقب گرفت.

مسابقه دیگر این گروه هم بین کانادا و برزیل انجام شد.  پس از شگفتی سازی برزیل در لیگ جهانی همه منتظر عملکرد قوی این تیم در مسابقات کازان بودند. اما این کشور پس از کسب یک تساوی مقابل چین و شکست از کرواسی بار دیگر با نتیجه ۱۰-۶ مغلوب کانادا شد. با این نتیجه کانادا به عنوان تیم دوم و برزیل به عنوان تیم سوم معرفی شدند.

دو مسابقه آخر از گروه مرگ یعنی گروه B برگزار شد. گروهی که در آن روسیه میزبان حتی نتوانست یک امتیاز بگیرد. در هفتمین مسابقه روز سوم، یونان به مثاف روسیه رفت. تیم پرقدرت یونان بار دیگر خوش درخشید و با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ میزبان این دوره از مسابقات را با شکست بدرقه کرد.

آخرین دیدار مرحله مقداتی واترپلو مردان بین آمریکا و ایتالیا برگزار شد. دیداری که بدون شک حساس ترین مسابقه روز بود. دو تیم دو امتیازی برای کسب دومین برد و معرفی شدن به عنوان تیم دوم گروه تلاش می کردند. این دیدار پایاپای و جذاب در پایان ۹-۱۱ به سود آمریکایی ها بع پایان رسید تا این تیم حریف برزیل در مرحله بعدی شود و ایتالیا به دیدار کانادا برود.

در ادامه مسابقات واترپلو امروز (شنبه) رقابت های بخش بانوان انجام می شود و شش دیدار دیگر مردان فردا (یکشنبه) برگزار می شود. تیم های دوم هر گروه با تیم های سوم گروه بعدی و تیم های چهارم هر گروه با یکدیگر دیدار می‌کنند. چهار تیم نخست هر گروه هم استراحت می کنند تا مستقیما در رقابت های مرحله یک چهارم نهایی شرکت کنند.

واترپلو

 

نتایج مسابقات روز سوم واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵: (پایان مرحله مقدماتی)

جمعه- ۹ مرداد ۱۳۹۴

  • آفریقای جنوبی۳ – قزاقستان۱۴
  • مجارستان۲۱ – آرژانتین۴
  • صربستان۱۰  – استرالیا۹
  • ژاپن۱۰ – مونتنگرو۱۵
  • کرواسی۱۷ – چین یک
  • یونان۱۵ – روسیه۱۱
  • برزیل۶ – کانادا۱۰
  • آمریکا – ایتالیا

 

برنامه مسابقات چهارمین روز واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵: (پایان مرحله مقدماتی)

یکشنبه- ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

  • چین  – روسیه
  • آرژانتین – ژاپن
  • کانادا – ایتالیا
  • برزیل – آمریکا
  • قزاقستان – مونتنگرو
  • آفریقای جنوبی – استرالیا

 

تیم های برتر مرحله گروهی + امتیاز:

گروه A: کرواسی۶ – کانادا۴ – برزیل۱ – چین۱

گروه B: یونان۶ – آمریکا۴ – ایتالیا۲ – روسیه۰

گروه C: مجارستان۶ –قزاقستان۴ – آفریقای جنوبی۲ –  آرژانتین۰

گروه D: صربستان۶ – استرالیا۳ – مونتنگرو۳ –  ژاپن۰

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب