چهارمین طلای روسیه در پایان ششمین روز مسابقات

در پایان روز ششم مسابقات جهانی فینا روسیه باز هم در شنای موزون به مقام نخست دست یافت تا چهارمین مدال طلای کشور میزبان ثبت شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ششمین روز از شانزدهمین دوره مسابقات جهانی ورزش های آبی (کازان ۲۰۱۵) با کسب چهارمین مدال طلای روس ها همراه شد. روسیه همه این مدال های طلا را در شنای موزون گرفته و تا کنون در رد دوم جدول رده بندی ایستاده است. دیگر طلای روز ششم هم در شنای موزون تقسیم شد که رنگ مدال انگلستان در این مسابقه طلایی بود.

در رقابت های این روز و در ماده روتین تک نفره ازاد شنای موزون “ناتالیا ایشنکو” با کسب ۹۷.۲۳ امتیاز اول شد تا هجدهمین نشان جهانی اش را کسب کند. مطابق روال همیشگی چینی ها هم مدعی کسب عنوان نخست بودند و  “زوئه چه هوانگ” با اختلاف اندک و امتیاز ۹۵.۷۰ دوم شد. در این ماده نماینده اسپانیا به نشان سومی بسنده کرد.

در رقابت های میکس تیمی شنای موزون هم انگلستان با حضور “توماس دیلی” و “ربکا گالانتری” اول شد. پس از این دو نمایندگان اوکراین و چین دوم و سوم شدند.

با ثبت این نتایج در پایان روز ششم، چین با شش طلا همچنان صدرنشین است و روسیه با دو طلا کمتر در جایگاه دوم قرار دارد. ایالات متحده امریکا هم به لطف سه طلای آب های آزاد و شنای موزونش در جایگاه سوم ایستاده است.

در ادامه این مسابقات امروز (پنج شنبه) رقابت های شیرجه، شنای موزون، واترپلو بانوان و آب های آزاد ادامه پیدا می کند.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد. تا به امروز (پنج شنبه) مسابقات شیرجه، واترپلو، شنای موزون و آب های آزاد آغاز شده است. رقابت های شنای این دوره از مسابقات هم از روز یکشنبه (۱۱مرداد ۱۳۹۴) استارت می خورد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد دو نماینده شنای ایران در این مسابقات هستند که در چهار روز و در رشته های قورباغه و کرال پشت با رقیبان خود مسابقه می دهند.

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز ششم:

  1. چین با شش طلا، چهار نقره و سه برنز
  2. روسیه با چهار طلا، دو نقره و یک برنز
  3. آمریکا با سه طلا . یک برنز
  4. ایتالیا با یک طلا و دو برنز
  5. انگلستان با یک طلا و یک برنز

 

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب