کاسپین استادیان: واترپلوی بانوان به برگزاری مسابقات بیشتر نیاز دارد

مربی- بازیکن تیم واترپلوی بانوان گیلان گفت: سطح مسابقات، مربیگری و داوری مسابقات واترپلو بانوان روز به روز در حال پیشرفت است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کاسپین استادیان مربی- بازیکن تیم واترپلوی بانوان گیلان درباره شرایط واترپلوی بانوان ایران اظهار کرد: شش سال است که در حوزه مربیگری واترپلو فعالیت می کنم و در حال حاضر مربی- بازیکن تیم واترپلوی بانوان گیلان هستم. من تا سال ۹۱ شناگر بودم. از سال ۸۷ که مدرک مربیگری واترپلو را گرفتم، فعالیتم در عرضه شنا کم شد و به واترپلو روی آوردم. مهم ترین عامل که باعث شد از رشته شنا به سمت واترپلو بیایم، علاقه ای بود که به این رشته داشتم ولی باز هم به عنوان رشته اصلی خودم را شناگر می دانم.
او ادامه داد: از پارسال استخر تمرینی تیم ما تعطیل شده است و بازیکنان در یک استخر کوچک تمرین می کنند. با همین شرایط واترپلوئیست های بانوان در رده سنی زیر ۱۶ سال ماه آینده در مسابقات شرکت می کنند و با تمرینات کاملی که داریم، سعی می کنیم با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر شویم.
کاسپین استادیان درباره شرایط واترپلوی بانوان با توجه به پوشش خبری عنوان کرد: به نظرم شرایط واترپلوی بانوان با توجه کمیته ای که دارند خیلی بهتر از کمیته رشته های دیگر بانوان است. با وجود کمبودها و محدودیت ها همه با علاقه در حال تلاش برای پیشرفت واترپلوی بانوان هستند چون خودم قبلا شناگر بودم و الان هم کم و بیش در جریان شنا هستم. با وجود کمبود امکانات به امید خدا همه استان ها در حال حاضر پا به پای آقایان در حوزه واترپلو فعالیت می کنند.
وی در ادامه افزود: فقط کم اهمیت در نظر گرفتن و کم بودن مسابقات لیگ و نوپا بودن واترپلوی بانوان مهم ترین محدودیت در حوزه واترپلوی بانوان است، که در طول زمان بهتر خواهد شد. اگر شرایط برگزاری مسابقات بهتر شود، مسلما واترپلو هم پیشرفت خواهد کرد.
وی درباره وضعیت واترپلوی بانوان ایران در مقایسه با دیگر کشوهای اسلامی اشاره کرد: زیاد در جریان این موضوع نیستم. تا جایی که می دانم شرایط واترپلوی ایران در مقایسه با بعضی کشورها مثل عربستان خیلی خوب است ولی نسبت به کویت و امارات و … خیلی عقب هستیم.
استادیان درباره سطح کیفی مسابقات داخلی واترپلوی بانوان بیان کرد: سطح مسابقات، مربیگری و هم داوری مسابقات واترپلو روز به روز در حال پیشرفت کردن است نسبت به سال های اخیر خیلی بهتر شده است که با برگزاری مسابقات متعدد در سطح کشور، شرایط بهتر هم خواهد شد. چون واترپلوی بانوان پتانسیل این را دارد که سطح خودش از آن چیزی که است، بالا برود. وقتی تمرینات تیم واترپلوی آقایان را نگاه کنیم می بینیم که شرایط تمرینی آن ها تفاوت چندانی با تمرینات بانوان ندارد.
او در ادامه گفت: پیشنهادم این است که تعداد مسابقات داخلی را افزایش بدهند و بیشتر از یک مسابقه در سال انجام بدهیم. واترپلو مثل شنا نیست که بازیکن در استخر تمرین کند و رکورد بزند. در واترپلو تا مسابقاتی برگزار نشود نمی توان شرایط و توانایی بازیکنان را سنجید. در نتیجه با افزایش تعداد مسابقات به هر دلیلی سطح کیفی واترپلو بانوان و همچنین واترپلوئیست ها بالا می رود، سطح داوری پیشرفت می کند و در کل واترپلو به جلو گام برمی دارد.
وی درباره انتظارات از فدراسیون و کمیته بانوان گفت: ارتباط زیادی با کمیته واترپلوی بانوان دارم و خودم از کم و کیف شرایط خبر دارم مثلا برگزاری کلاس های مربیگری خیلی خوب است. انتظارم این است که یک مقدار بودجه بندی خاصی برای واترپلوی بانوان در نظر گرفته بشود.
استادیان در پایان گفت: امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم سال بعد حداقل یک مسابقه در حد کشوهای اسلامی داشته باشیم چون آخرین مسابقه ای که بین کشورهای اسلامی برگزار شد فکر کنم نزدیک ۶ سال پیش بود. امیدوارم نه تنها در رشته واترپلو بلکه در هر رشته بانوان بتوانیم یک مسابقه برون مرزی داشته باشیم چون برگزاری این مسابقات باعث افزایش انگیزه بازیکنان بشود اگر مسابقه ای برگزار نشود انگیزه بازیکنان خود به خود پایین می آید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب