کاپیتان تیم واترپلوی جوانان ایران: برای کسب بهترین نتیجه به تاشکند می‌رویم

حسین خالدی‌تبار کاپیتان تیم واترپلو جوانان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی 2018 آسیا در ازبکستان گفت: برای کسب بهترین نتیجه و راهیابی به رقابت های جهانی به تاشکند سفر می کنیم.

سعید قهرمانی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حسین خالدی با اشاره به اینکه اعضای این تیم بیش از یک ماه و ۱۰ روز است در اردو بسر می برند به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اردوهای این تیم ابتدا با دعوت از ۸۰ ورزشکار اوایل شهریور ماه گذشته آغاز و به مرور تعداد ورزشکاران کم و کمتر شد و هم اینک ۱۵ نفر در اردوی آماده سازی تیم حاضر هستند.

وی افزود: هفته آینده ۲ نفر دیگر از جمع ما خارج می شوند و تیم جوانان با ۱۳ ورزشکار عازم رقابت های قهرمانی واترپلو جوانان آسیا در ازبکستان خواهد شد.

کاپیتان تیم واترپلو جوانان ایران در پاسخ به این سئوال که شرایط اردوی آماده سازی تیم را چگونه ارزیابی می کنید، یادآور شد: شرایط برگزاری اردو تا به امروز مطلوب بود و روزها در دو نوبت صبح و عصر در استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی زیر نظر کادر فنی با جدیت تمرین می کنیم.

وی افزود: همچنین مسئولان فدراسیون امکانات اقامتی و اردویی قابل قبولی را برای تیم فراهم کرده اند و از این نظر نیز مشکلی نداریم.

خالدی تنها مشکل اردوی تیم واترپلو جوانان ایران را فرصت کم برای برگزاری اردو عنوان کرد و افزود: به طور حتم برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا که مسابقات مهمی است باید زمان برگزاری اردوهای تیم بیشتر از این باشد اما اعضای کادر فنی تیم به رغم این مساله در مدت زمانی که در اختیار داشتند به گونه ای برنامه ریزی کردند که اعضای تیم هنگام اعزام در شرایط آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی معتقد است که در همین راستا تیم اعزامی هم اکنون به این شرایط بسیار نزدیک شده و آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیاست.
به گفته خالدی در حال حاضر محور اصلی تمرینات بیشتر بر روی تکنیک و تاکتیک های دفاع و حمله متمرکز شده است و این تمرینات را به طور مرتب مرور می کنیم.

کاپیتان تیم واترپلو جوانان ایران در پاسخ به این سئوال که کدام تیم ها در این مسابقات رقبای اصلی تیم جوانان ایران به شمار می روند، تاکید کرد: از آنجا که تمامی تیم ها بدنبال کسب مدال و سپس مجوز صعود به رقابت های قهرمانی جهان هستند کار ساده ای پیش رو نداریم.

وی درباره میانگین سنی بازیکنان حاضر در اردو نیز گفت: تنها ۱۸ ساله تیم من هستم و سن بقیه ورزشکاران بین ۱۶ تا ۱۷ سال است.
تیم واترپلو جوانان ایران به دلیل زمان کم، فرصت برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم های خارجی را نداشت و برای جبران این خلاء با تیم ملی چندین بار دیدار کرد.

خالدی درباره اهمیت این دیدارها و تاثیر آن در آماده سازی تیم جوانان نیز عنوان کرد: بازی های خوبی با تیم ملی داشتیم و مهم ترین تاثیر آن رسیدن به خودباوری و ایجاد هماهنگی بیشتر بین بازیکنان بود.

تیم های واترپلو جوانان ایران، قزاقستان، ژاپن، چین و کره جنوبی در ششمین دوره رقابت‌های واترپلو قهرمانی جوانان آسیا در ازبکستان شرکت دارند و سه تیم برتر این رقابت ها به مسابقات قهرمانی جوانان جهان راه پیدا خواهند کرد.

برنامه مسابقات واترپلو جوانان آسیا به شرح زیر است:
سه‌شنبه ۰۱/ ۰۸ /۹۷ جلسه هماهنگی (تکنیکال میتنیگ)
چهارشنبه ۰۲/ ۰۸ /۹۷ روز نخست
چین ژاپن ساعت ۱۲:۳۰
قزاقستان- ایران ساعت ۱۳:۵۰
ازبکستان – کره جنوبی ساعت ۱۵:۱۰

پنج‌شنبه ۰۳/ ۰۸ /۹۷ روز دوم
قزاقستان – ژاپن ساعت ۱۲:۳۰
ازبکستان – ایران ساعت ۱۳:۵۰
کره جنوبی – چین ساعت ۱۵:۱۰

جمعه ۰۴/ ۰۸ /۹۷ روز سوم
ازبکستان – قزاقستان ساعت ۱۲:۳۰
ژاپن – کره جنوبی ساعت ۱۳:۵۰
چین – ایران ساعت ۱۵:۱۰

شنبه ۰۵/ ۰۸ /۹۷ روز چهارم
ژاپن – ازبکستان ساعت ۱۲:۳۰
قزاقستان – چین ساعت ۱۳:۵۰
کره جنوبی – ایران ساعت ۱۵:۱۰

یکشنبه ۰۶/ ۰۸ /۹۷ روز پنجم
ژاپن – ایران ساعت ۱۴:۳۰
کره جنوبی – قزاقستان ساعت ۱۵:۵۰
چین – ازبکستان ساعت ۱۷:۱۰
ورزشی **۹۱۴۴**۱۵۹۷

انتهای پیام /

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.