کرمی: امیدوارم سال جدید برای شنا امیدبخش باشد

در روزهای آغازین سال ۱۳۹۲ به دلیل تغییرات پی در پی مدیریتی، شنای ایران حال و روز خوبی نداشت. اما پس از ثبات کار محسن رضوانی به عنوان رئیس جدید فدراسیون و حضور افراد مجرب در کمیته فنی و تیم ملی شنا وضعیت این رشته ورزشی روز به روز بهتر شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، در ابتدای سال ۱۳۹۲ شنای ایران وضعیت مطلوب و ایده آلی نداشت اما رفته رفته این شرایط تغییر کرد و شناگران زیر نظر کمیته فنی شنا و کادر تیم ملی قرار گرفتند و با داشتن یک برنامه ریزی دقیق به ادامه تمرینات پرداختند. البته رقابت های زیادی هم برگزار شد که جزئیات دقیق آن را از زبان فرشاد کرمی رئیس کمیته فنی شنا در ادامه می خوانید:

* وضعیت رشته شنا در ابتدای سال چگونه بوده است؟
بعد از پایان لیگ در سال ۹۱ شناگران پراکنده شده بودند و بی انگیزگی در آنها کاملاً دیده می شد و شنا در اوایل سال ۹۲ وضعیت مطلوبی نداشت.اوایل سرپرستی محسن رضوانی بود منابع مالی در پایین سطح ممکن قرار داشت اما به مرور زمان توانستیم شناگران شاخص را در بخش بزرگسالان و جوانان جمع کنیم و آنها را توسط کادر فنی زیر نظر بگیریم تا با یک برنامه ریزی مناسب
انگیزه را دوباره به شناگران بازگردانیم.

* شنا با چه چالش هایی روبرو بوده است؟
همانطور که قبلاً هم اشاره کردم بی انگیزگی در شناگران و برخی مربیان به دلیل نبودن ثبات مدیریتی در راس فدراسیون موجب می شد که هیچ گونه همکاری توسط آنها با فدراسیون صورت نگیرد. متاسفانه مسائل چند سال گذشته فدراسیون ضربه بدی به شنا وارد کرد.

*چه برنامه هایی عملیاتی شده است؟
باید به این نکته اشاره کنم که سال ۹۲ یکی از شلوغ ترین سال های کمیته فنی شنا از نظر برگزاری مسابقات و اردوها بود. تمامی برنامه های تقویم را عملیاتی کردیم چهار مرحله مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف در دو بخش مسافت کوتاه و بلند که در بخش دختران برای اولین بار در رده سنی زیر ۱۵ نیز برگزار شد. رقابت های انتخابی داخل سالن،انتخابی آب های آزاد برای شرکت در مسابقات قزاقستان، چهارمرحله مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور،رقابت های جایزه بزرگ بسیج و مسابقات تدارکاتی در تمامی رده های سنی با تیم ملی کویت، شرکت در رقابت های داخل سالن کره جنوبی، بازی های آسیایی جوانان و مسابقات آب های آزاد در قزاقستان از برنامه های عملیاتی در سال ۹۲ بوده است.

*چه برنامه هایی اجرایی نشد؟
شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی که مدتی به تعویق افتاده بود و در نهایت شنا جز گروه اعزامی قرار نگرفت.

*شنا در سال ۹۲ چه موفقیت هایی را کسب کرده است؟
همانطور که می دانید شنا یک ورزش دیربازده است و رسیدن به موفقیت در آن سال ها طول می کشد. جابجایی چند رکورد ملی در رشته های ۵۰ و ۱۰۰ متر کرال پشت در مسابقات مسافت کوتاه و مسافت بلند، جابجایی بیش از ۳۰ رکورد رده سنی را می توان موفقیت های شنا در سال ۹۲ دانست.

*ارزیابی کلی شما از سال ۹۳ چیست؟
امیدوار هستیم که سال بهتری با توجه به برنامه ریزی های کمیته فنی شنا بر روی شناگران از پایه و همچنین در بخش آموزش داشته باشیم.

*شنا چه برنامه هایی را پیش رو دارد؟
ادامه اردوهای تیم ملی شنا تا بازی های آسیایی و شرکت در المپیک جوانان و رقابت های قهرمانی جهان مسافت کوتاه و امیدوارم سال امیدبخشی برای شنای کشور پیش رو داشته باشیم به شرط اینکه منابع و امکانات لازم فراهم باشد.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب