کرمی: رشد و توسعه خیلی خوبی داشتیم

موفقیت شنا در سال 1393 نه فقط در بخش رکوردشکنی های ملی بلکه در تمام حوزه ها مشهود بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شنا در سال ۹۳ حرف های زیادی برای گفتن داشت. در مسابقات بین المللی رکوردهای زیادی جابجا شد تا جایی که بنا به گفته فرشاد کرمی رئیس کمیته فنی شنا اگر به سال های قبل نمره ۱۱ بدهیم باید به سال ۹۳ نمره ۱۸ یا ۱۹ داد. البته رقابت های زیادی هم برگزار شد .

متن گفت و گو با فرشاد کرمی را می خوانید.

*وضعیت رشته شنا و برنامه های آن در سال ۹۳ چگونه بوده است؟

سال ۹۳ سال پرباری برای کمیته فمی شنا بود. برنامه های کمیته فنی شنا از پنجم فروردین شروع شد. اواخر فروردین تیم ملی جوانان به مسابقات بین المللی دبی اعزام شدند. شناگران در پنج ماده رکورد زدند و وردی مسابقات المپیک را کسب کنند. مسابقات جام کودک ترکبه را شرکت کردیم. شناگران زیر ۱۴ سال ایران در آن مسابقات قهرمان شدند و در مجموع سوم شدند. اردوهای تیم ملی ادامه پیدا کرد. تیم ملی بزرگسالان به اردوی برون مرزی مجارستان رفت. در آنجا یک رکورد ملی جابجا شد. بعد از آن چند دوره رکوردگیری تیم ملی داشتیم. در نتیجه تعامل با آموزش و پرورش، شناگران در مسابقات آموزش و پرورش شرکت کردند.

در زنجان کلینیک شناگران برتر نوجوان همراه با مربیان خودشان برگزار شد که تا پایان سال ادامه داشت. یکی از شناگران در مسابقات المپیک نانجینگ شرکت کرد. رکورد ۱۰۰ متر کرال پشت جوانان در آن مسابقات زده شد. مسابقات جام آذربایجان در رده سنی زیر ۱۵ سال که از نظر کمیت افزایش چشمگیری داشتیم. شناگران ایران به بازی های آسیایی اعزام شدند. پنج رکورد ملی در آن مسابقات جابجا شد ونتایج قابل قبولی کسب کردیم. اردوهای تیم ملی از ابتدا تا پایان سال همواره ادامه داشته است. کلینیک مربیان شناگر برتر نوجوان در قزوین برگزار شد. مسابقات مسافت کوتاه جام ولایت بعد از آن برگزار شد که در آن سه رکورد ملی جابجا شد. از آن مسابقات شناگران برتری که رکوردشکن بودند برای مسابقات جوانان جهان قطر انتخاب شدند. درمسابقات مسافت کوتاه قطر پنج رکورد ملی شکسته شد.

مسابقات شنای قهرمانی باشگاه های کشور از آذرماه تا اواسط اسفند و مسابقات جام فجر پارسیان در استان فارس برگزار شد. در آن مسابقات بالای ۴۰۰ شناگر شرکت کرده بودند. در اسفند ماه مسابقات شنای قهرمانی کشور در رده سنی ۱۷-۱۵ سال انجام شد. چهار مرحله جشنواره و مسابقات استعدادیابی داشتیم. مربیان در کلینیک طلایی مربیگری شنا شرکت کردند که مباحث خیلی خوبی مطرح شد. سال آینده حتی کارمان سخت تر و سنگین تر از سال ۹۳ خواهد بود. در همین اواخر اسفند یک اردوی تدارکاتی در کویت خواهیم داشت.

* شنا در سال ۱۳۹۳ با چه چالش هایی روبرو بوده است؟

شنا از نظر ستادی و برنامه ریزی همیشه با چالش مواجه بوده است. یکی از چالش های آن منابع مالی است. وقتی منابع مالی مشخص نباشد و یا به اندازه مورد نیاز نباشد، همیشه چالش وجود دارد.

*چه برنامه هایی عملیاتی شده است؟

با تلاش و همکاری دوستان می توان گفت که تقریبا تمام برنامه ریزی های انجام شده اجرایی شد.

*چه برنامه هایی اجرایی نشد؟

برنامه ای نداشتبم که با اجرای آن مخالفت شود. تقریبا تمام برنامه های کمیته فنی شنا اجرا شد. ولی به دلیل مسائل مالی شکل برخی برنامه ها تغییر کرد. برنامه هایی که برای توسعه شنا در اولویت بودند متناسب با برنامه ریزی ها پیش رفت.

*شنا در سال ۹۳ چه موفقیت هایی را کسب کرده است؟

همه برنامه ها برای ما موفقیت است. در بین تمام موفقیت ها دو جا نقطه بارزی بود. یکی اهدافمان در بازی های آسیایی که حدود ۹۰ درصد تحقق پیدا کرد. دیگری مسابقات جهانی مسافت کوتاه در قطر. شناگران نشان دادند که می توانند بهتر باشند. این نشانگر این است که هر کسی که توانا باشد و عملکرد بهتری داشته باشد، می تواند همواره در مسابقات شرکت کند. بازی های آسیایی و مسابقات قطر جایی بود که همه شنا را دیدند.

*ارزیابی کلی شما چیست؟

نسبت به سال های قبل سال بسیار موفقیت آمیزی بود. موفقیت ها فقط در بخش رکوردشکنی نبود بلکه در تمام حوزه ها بود. اگر به سال های قبل نمره ۱۱ بدهم به سال ۹۳ نمره ۱۸ یا ۱۹ باید داد. در زمینه حجم کارها، برنامه ها، فعالیت ها، رشد و توسعه خیلی خوبی داشتیم.

*شنا چه برنامه هایی را پیش رو دارد؟

از همین الان برای سال آینده برنامه ریزی کرده ایم. یک قسمت اردوی کویت در فروردین ماه برگزار می شود. بعضی شناگران در مسابقات بین المللی دبی شرکت می کنند که یکی از مسابقات برای کسب سهمیه جهانی است. بعد از آن اردوها تداوم خواهد داشت. برنامه عملیاتی تیم ملی را تا پایان سال ادامه می دهیم. تمام برنامه هایی که در سال ۹۳ اجرا شد را با کمیت و کیفیت بالاتری انجام می دهیم. روی برگزاری جشنواره ها، دوره ها و مسابقات، کلینیک ها و جام برنامه ریزی کردیم. سال آینده حداقل سه مسابقه مهم داریم. مسابقات جهانی روسیه، جوانان جهان در سنگاپور و مسابقات رده های سنی آسیا در تایلند. در شش ماه دوم سال هم برنامه ریزی سنگینی برای تیم ملی داریم تا به امید خدا بتوانیم یکی از سهمیه های انتخابی المپیک ریو را کسب کنیم.

هدف بلندمدت این است که در مسابقات آسیایی مدال کسب کنیم. این حداقل هشت سال زمان می برد. ما قبلا شانس مدال گرفتن را داشتیم. یک مقام چهارمی کسب شده است. اگر تغییر و تحولاتی رخ نمی داد می توانستیم مدال بگیریم. هدف کوتاه مدت ما گرفتن مدال در رده های سنی در آسیا، کسب ورودی قهرمانی جهان، گرفتن انتخابی المپیک، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ و صعود به فینال این بازی هاست.

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب