کشاورز: طرح استعدادیابی ورزش شنا در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دوره‌های استعدادیابی ورزش شنا در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری تسنیم،  یعقوب کشاورز ظهر دیروز (شنبه) در همایش مربیان شنا در سرعین اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل برگزاری دوره‌های استعدادیابی ورزش شناست که در این زمینه در استعدادیابی این رشته ورزشی در رده‌های پایه اقدامات و تمهیدات اساسی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در رشته شنا، شیرجه و واترپلو دارد، افزود: در صدد هستیم با برنامه‌های راهبردی بتوانیم استعدادهای ورزش شنا شیرجه و واترپلو را در منطقه شناسایی کرده و شاهد افتخارات این ورزشکاران در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل تصریح کرد: کلینیک تخصصی مربیان شنا با حضور رئیس فدراسیون شنا به مدت سه روز در سرعین برگزار می‌شود و در این کلینیک آخرین دستاوردهای علمی شنا به مربیان آموزش داده می‌شود که این امر فرصتی بسیار بزرگ برای ارتقای سطح علمی مربیان شنا است.

کشاورز بیان کرد: در حال‌حاضر بیش از ۱۶۰ مربی شنا در استان فعالیت دارند که این مربیان نقش بسزایی در پرورش و تربیت شناگران زبده و حرفه‌ای دارند که در آینده شاهد نتایج مثبت این اقدامات و آموزش‌ها در رده نوجوانان و جوانان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: هیئت شنای استان اردبیل آماده همکاری همه‌جانبه با آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان به منظور توسعه و رشد ورزش شنا بوده که نیاز است برنامه‌ریزی منسجمی در مدارس برای شکوفایی ورزش شنا انجام شود که به طور یقین اجرای طرح‌های استعدادیابی رشته شنا در مدارس می‌تواند گام بزرگی در راستای توسعه این رشته ورزشی باشد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب