کشتکار: از نظر کمی و کیفی پیشرفت خوبی داشتیم

سرمربی تیم ملی شنا در ارزیابی خود از لیگ شنا و برنامه های تمرینی تیم ملی گفت: از نظر تعداد تیم ها، شناگران شرکت کننده و کیفیت مسابقات نسبت به دوره های قبلی رشد بسیار خوبی را در لیگ امسال شنا شاهد بودیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا در ارزیابی خود از لیگ و برنامه های تمرینی تیم ملی اظهار کرد: امسال لیگ شنا در شرایط خاص و ویژه ای برگزار شد. می توان مسابقات امسال شنا را از دو جهت دارای اهمیت داست. اول از نظر کمیت و تعداد تیم های شرکت کننده و دوم از نظر کیفی و فنی. از نظر کمی نه تنها تعداد تیم ها بلکه تعداد شناگران شرکت کننده هم زیاد شده بود. از نظر کیفی تیم ها نسبت به سالهای قبل خیلی پیشرفت کرده بودند. چند رکورد ملی در ایران در این دوره از رقابت ها جابجا شد. آنچه اهمیت داشت برگزاری باکیفیت و با نظم لیگ امسال بود. همه شناگران و تیم ها در مراحل مختلف لیگ از زمان و تاریخ برگزاری مسابقات و تمام ماده ها آگاهی داشتند.

سرمربی تیم ملی شنا تصریح کرد: برای پیشرفت کردن نیاز به شرکت در مسابقات بیشتر داریم. بخشی از این مسابقات را لیگ شنا به خود اختصاص می دهد. علاوه بر شناگران، مربیان خوبی را در این دوره از رقابت ها شناختیم. می توان از آن ها در تیم های ملی و مسابقات داخلی و برون مرزی بهره برد.

عباسعلی کشتکار عنوان کرد: سطح شناگران ما نیز بالا رفته است. برای مثال شناگری که سال گذشته ۵۶ ثانیه شنا می کرد امسال ۵۳ ثانیه شنا می کند. توانستیم پدیده هایی را در رده های سنی نوجوانان،جوانان و بزرگسال شناسایی کنیم. این ها می توانند کمیت شناگران را در اردوهای ملی نیز بالا ببرند.

او درباره برنامه های تمرینی تیم ملی شنا گفت: در ادامه روند تمرینی درتهران اردو داریم. بعد از آن براساس تفاهم نامه با کشور کویت در آنجا اردو برگزار خواهیم کرد. می توان در آنجا از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن ها استفاده کرد. بعد از اردوی کویت بدون وقفه شناگران به مسابقات دبی برای کسب رقابت های جهانی سهمیه کازان می روند.

کشتکار در ادامه اشاره کرد: یکی از تیم های موفق در شنا تیم سرزمین موج های آبی مشهد بود. این تیم قهرمان لیگ شنا شد. براساس نظر کمیته فنی شنا این تیم نیز به مسابقات دبی اعزام می شود. شناگران نوجوان ما نیز همراه با موج های آبی به دبی اعزام می شوند.

او در ارزیابی خود از اردوی کویت گفت: اردوی بسیار خوبی است. اگر این اردو زودتر برگزارمی شد، برای ما خیلی بهتر بود و با تعطیلات عید مواجه نمی شدیم. اما باید این را هم در نظر گرفت که چون در ایام عید بیشتر جاهای ایران تعطیل است، اردوی کویت فرصت مناسبی را به ما می دهد که در ایام عید در آنجا به تمرینات خود ادامه دهیم. این اردو بسیار موثر خواهد بود. برای اولین بار چند شناگر نوجوان و جوان به اردوهای برون مرزی اعزام می شوند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب