کیانی‌والا: اهمیت سرمایه‌گذاری در رشته شنا با توجه به مدال‌آوری در المپیک بالاست

سرپرست هیأت شنای استان اصفهان گفت: آمار بالای تعداد مدال‌های توزیع شده در شنا، شیرجه و واترپلو در المپیک، اهمیت سرمایه‌گذاری در این رشته‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، بهمن کیانی‌والا ظهر امروز در دفتر هیأت شنای استان اصفهان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ماهیت رشته‌های زیر مجموعه هیأت و گستردگی آن در سطح جامعه، تمایل زیادی برای تعامل با اصحاب رسانه داریم.

وی با اشاره به اهداف و اولویت‌های تعیین شده برای هیأت شنای استان اصفهان افزود: تعیین تکلیف استخر انقلاب اقدام مهمی بود که با کمک اداره ورزش و جوانان استان اصفهان انجام شد و امیدوار هستیم با توجه به در اختیار داشتن این امکان سخت‌افزاری با اهمیت، بتوانیم در مسیر پیشرفت رشته‌های شنا، واترپلو و شیرجه حرکت کرده و دوباره به روزهای اوج برگردیم.

ملی‌پوش سابق واترپلو با اشاره به اهمیت ارتقا سطح فنی مربیان و داوران هیأت، تصریح کرد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مربیگری و داوری از اهمیت بالایی برخوردار است و در تلاش هستیم زمینه را برای ارتقا فنی فعالان این رشته‌ها فراهم کنیم.

وی حجم کاری در این هیأت را زیاد عنوان کرده و بیان داشت: چهار رشته شنا، واترپلو، شیرجه و سینکرونایز زیر مجموعه هیأت هستند که هرکدام برای خود یک هیأت مجزا به شمار می‌آیند و از این‌رو جامعه آماری قابل توجهی تحت‌پوشش قرار دارند.

سرپرست هیأت شنای استان اصفهان با اشاره به فعالیت هیأت‌های شهرستانی یادآور شد: باید در تمام شهرستان‌های استان، امکان فعالیت و تمرین در رشته شنا فراهم شود زیرا به لحاظ فاصله جغرافیایی، امکان حضور مداوم ورزشکاران شهرستانی در مرکز استان وجود ندارد و ورزشکاران باید به طور مستمر در شهرستان محل سکونت خود به تمرین بپردازند.

وی به برگزاری مسابقات جام زنده‌رود در اصفهان اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها اواخر شهریورماه در تقویم فدراسیون گنجانده شده و در تلاش هستیم، امکان میزبانی مطلوب را فراهم کرده تا این مسابقات به بهترین نحو انجام شده و تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

* تلاش برای جلب اسپانسر تیم واترپلو

کیانی پیرامون انحلال تیم واترپلو سپاهان نیز گفت: سال ۹۳، با تصمیم باشگاه سپاهان، تیم واترپلو این باشگاه در لیگ برتر شرکت کرد که برنامه سه‌ساله‌ای داشتیم و می‌خواستیم در سال سوم با استفاده از بازیکنان بومی، مدعی قهرمانی در لیگ باشیم.

وی ادامه داد: در سال اول حضور در لیگ با ترکیب ۹۰ درصد بازیکنان بومی، نایب‌قهرمان شده و در سال دوم نیز با ترکیب ۹۵ درصد بازیکنان بومی، به رتبه چهارمی دست پیدا کردیم اما امسال باشگاه تصمیم به انحلال تیم گرفت.

این مربی واترپلو تأکید کرد: هیأت شنای استان اصفهان به دلیل منع قانونی، امکان تیم‌داری در لیگ را ندارد اما در تلاش هستیم اسپانسری برای حمایت از این تیم پیدا کنیم.

وی در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی این هیأت نیز گفت: هنوز فراخوانی برای ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیأت منتشر نشده است اما پس از ثبت‌نام، با هماهنگی اداره ورزش و جوانان و فدراسیون، زمان مجمع تعیین خواهد شد.

سرپرست هیأت شنای استان اصفهان با بیان اینکه از جنس رشته شنا بوده و با تنش‌های این هیأت آشنایی دارد، بیان داشت: هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات هیأت نگرفته‌ام.

وی پیرامون تغییر نایب‌رئیس بانوان هیأت نیز گفت: به هیچ عنوان بحث سیستم حذفی در هیأت را نداریم و از نایب‌رئیس سابق در مسؤولیت دیگری استفاده خواهیم کرد.

کیانی افزود: بنا به مصحلت‌هایی تصمیم به تغییر نایب‌رئیس هیأت گرفتم و خانم قدوسی بهترین گزینه برای تصدی این مسؤولیت بود.

وی در پایان عنوان کرد:  آمار بالای تعداد مدال‌های توزیع شده در شنا، شیرجه و واترپلو در المپیک، اهمیت سرمایه‌گذاری در این رشته‌ها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب