کیانی: قهرمانی دور از دسترس نیست

کارشناس واترپلوی ایران گفت: با شرایطی که تیم ملی واترپلوی ایران دارد فکر می‌کنم قهرمانی در رقابت‌های فیناترافی دور از دسترس نباشد.

مجتبی ذکی‌زاده

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خبرگزاری فارس نوشت:

بهمن کیانی درمورد گرفتن میزبانی مسابقات فیناترافی اظهار داشت: با توجه به اینکه چندین سال فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ثبات نداشت، حالا و با آمدن محسن رضوانی شرایط تغییر کرده است. آخرین دوره بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۰۶ با حضور ایران برگزار شد و پس از آن واترپلوی ایران به هیچ تورنمنت معتبر و سطح بالایی اعزام نشد.

وی ادامه داد: ورزشکاران باید در مسابقات سطح بالا حضور پیدا کنند تا انگیزه‌شان بالا برود و پیشرفت کنند. متاسفانه در سال‌ها اخیر سفرهای برون مرزی زیادی نداشتیم تا تیم ملی منسجم شود، اما چون حالا ایران میزبانی را گرفته است این رشته می‌تواند سطح واقعی خود را نشان دهد و نگاه مسئولان را به خود جلب کند.

سرمربی تیم واترپلوی فولاد مبارکه سپاهان درمورد شرایط تیم ملی خاطرنشان کرد: وقت زیادی ندارم که به تمرین تیم ملی بروم، اما از راه دور در جریان شرایط تیم ملی هستم. فیزیک بدنی بازیکنان نسبت به لیگ پیشرفت خوبی داشته است. به نظر می‌رسد تنها ناراحتی بازیکنان کم‌توجهی مسئولان است؛ آنها روزی ۶ ساعت تمرین می‌کنند و تحت فشار هستند. حالا چون میزبان هم هستیم شرایط سخت تر می‌شود، اما مسئولان می‌توانند با اندکی توجه این فشار را از روی شانه بازیکنان بردارند.

کارشناس واترپلوی ایران با اشاره به حریفان ایران در این دوره از مسابقات تصریح کرد: اولین بازی ما با اتریش است؛ تیمی ناشناخته که به نظر می‌رسد شناگران خوبی داشته باشد. با برخی بازیکنان صبحت کردم و آنها روحیه خوبی داشتند. خوشبختانه فدراسیون حمایت خوبی از تیم ملی کرده است و همین موضوع باعث شده تا بازیکنان انگیزه خود را از دست ندهند.

وی گفت: بازی اول سخت است و اگر بتوانند در بازی اول موفق باشند می‌توانند روی سکو بروند. به نظر من حتی کسب عنوان قهرمانی در مسابقات فیناترافی هم دور از دسترس نیست.

رقابت‌های واترپلوی توسعه جهانی (فینا ترافی) در حالی از ۳ خردادماه به میزبانی ایران آغاز خواهد شد که تیم ملی واترپلوی ایران در گروه B مسابقات با تیم‌های همگروه خود به رقابت خواهد پرداخت.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب