کیومرث هاشمی : باید در شنا سرمایه گذاری کنیم

رییس کمیته ملی المپیک بزرگ ‌ترین معضل ورزش کشور را ضعف در شش رشته پر مدال نامید و گفت: عقل این را می‌گوید که در رشته های پر مدال مثل شنا سرمایه‌گذاری کنیم که البته فدراسیون‌ها نمی‌توانند این کار بزرگ را به تنهایی انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک در نشست خبری که برای ارزیابی نتایج ایران در بازی‌های آسیایی برگزار شده بود، گفت: بزرگ ‌ترین ضعف ورزش کشور در شش رشته پر مدال شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک، قایقران، تیراندازی و دوچرخه‌سواری است که ما در این رشته‌ها سهم کمی داریم. از ۱۹۶ مدال موجود ما ۱۷ مدال گرفتیم که از این ۱۷ مدال تنها دو مدال آن طلا است. عقل این را می‌گوید که در این شش رشته سرمایه‌گذاری کنیم. کره جنوبی از این رشته‌ها ۷۷ مدال گرفته، اما ما ۱۷ مدال داشتیم، قزاقستان نیز در این شش رشته ۳۵ مدال به دست آورده که ۱۴ مدال آن طلا بوده است، اما ما در این رشته‌ها دو مدال طلا داشته‌ایم.

وی ادامه داد: قزاقستان در رشته شنا سه مدال طلا گرفت و این در حالی استکه تنها شکستن رکورد ملی برای ما افتخار به حساب می‌آید. قزاقستان در قایقرانی و بوکس از ما جلو زد و خودش را جدا کرد. ما باید سهم خود را در این رشته‌ها بالا ببریم و اگر این کار را کنیم می‌توانیم به مقام‌های دوم و سومی برسیم. اگر می‌خواهیم ورزش ما در رنکینگ بالاتر رود چاره ای نداریم به این شش رشته پر مدال توجه کنیم. البته فدراسیون‌ها نمی‌توانند این کار بزرگ را به تنهایی انجام دهند، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان ، آموزش و پرورش و باشگاه‌ها کمک کنند.

هاشمی همچنین گفت: ما خودمان را در کنار فدراسیون ها دیدیم و دستوری عملنکردیم. زمان دستور دادن گذشته است. ملاک ارزیابی نباید فقط بازی‌های آسیایی باشد و ناکامی یک رشته در اینچئون برای ارزیابی کل فدراسیون کافی نیست. البته اگر در چند رویداد یک فدراسیون را بررسی کنیم می‌توانیم به یک ارزیابی مناسبی رسید. در مورد فدراسیون‌ها هم باید به مجامع آنها احترام گذاشت و بهترین کسانی که می‌توانند وضعیت فدراسیون‌ها را ارزیابی کنند.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب