یزدان‌خواه: شرایط لیگ‌های واترپلوی اروپا برای ما عجیب نیست

ملی پوش واترپلو کشورمان گفت: با توجه به تمرینات و سفر‌هایی که به کشور‌های مختلف داشتیم شرایط لیگ‌های اروپایی برای ما عجیب و بیگانه نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از حضور تیم ملی واترپلو ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا و کسب مدال برنز این رقابت ها، این تیم حالا به چشم خیلی‌ها آمده و چند پیشنهاد خارجی به دست ملی پوشان رسیده است.

یزدان خواه: شرایط لیگ های واترپلوی اروپا برای ما عجیب نیست

مهدی یزدان خواه یکی از بازیکنانی است که از کشور‌های یونان و صربستان پیشنهاد دارد.

او درباره این که با شرایط فعلی و ابراز تمایل ۲ باشگاه خارجی برای به خدمت گرفتن او چه تصمیمی خواهد گرفت گفت: جلساتی با مسئولان فدراسیون داشتم و شرایط هر ۲ باشگاه را بررسی کردیم. به احتمال زیاد به باشگاه صربستانی می‌روم، اما چند شرط هم دارم. اول این که از آن جا که من دانشجوی تربیت بدنی هستم باید تکلیف دانشگاهم مشخص شود. ضمن این که من سرباز هستم و درصورت خروج از کشور هر ۴۵ روز یک بار باید به کشور برگردم. این رفت و آمد‌ها با توجه به نوسانات ارزی هزینه‌های زیادی خواهد داشت. باید دید باشگاه صربستانی این هزینه‌ها را قبول می‌کند یا خیر.

یزدان خواه افزود: سطح واترپلو اروپا بالا است، اما خوشبختانه به دلیل این که در چند سال اخیر به کشور‌های مختلفی مانند ایتالیا، چین، صربستان و … سفر کردیم و با تیم‌های مختلفی روبرو شدیم، شرایط لیگ‌های اروپایی برای ما عجیب نیست.

ملی پوش واترپلو اضافه کرد: ورزش سن مشخصی دارد به همین دلیل سعی می‌کنم در این مدت به تاپ‌ترین سطح برسم. نمی‌توانم تا ۵۰ سالگی برای بهترین بودن در واترپلو تلاش کنم. اگر موفق نباشم باید به فکر زندگی و آینده ام باشم. حتی اگر شرایط برای حضورم در صربستان فراهم نشود در تیم ملی به کارم ادامه می‌دهم. خوشبختانه چیریچ قراردادش را تمدید کرده است. تنها هدفم پیشرفت در این رشته است.

یزدان خواه: شرایط لیگ های واترپلوی اروپا برای ما عجیب نیست

او درباره این که پیشرفت را در چه چیزی می‌داند بیان کرد: پیشرفت برای من به معنای بازی کردن در کنار بازیکنان بزرگ در سطح اروپا و بالا بردن سطح بازی خود است به طوری که در سال‌های آینده از لیگ صربستان راهی دیگر لیگ‌های اروپایی شوم.

او درباره مهیا شدن فرصت حضور ملی پوشان واترپلو ایران در لیگ‌های خارجی اضافه کرد: واترپلو بعد از چند دوره غیبت در رویداد مهم و درجه یکی مانند بازی‌های آسیایی شرکت کرد که بزرگان واترپلو، داوران، مسئولان و روسای فدراسیون‌های آسیا و جهان به تماشای آن نشستند و حتی ویدیو بازی‌ها را به دقت بررسی می‌کنند و بعد از آن دست به جذب بازیکن می‌زنند.

یزدان خواه در واکنش به این موضوع که قبل از این در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود اگر واترپلو به مدال آسیایی برسد آینده این رشته تغییر خواهد کرد و حالا چه تغییری در این رشته مشاهده می‌شود اظهار کرد: تغییرات کم کم و پله پله رخ می‌دهد. در قدم اول چند ملی پوش لژیونر شده اند و به صربستان که مهد واترپلوست می‌روند. این به معنای پیشرفت است. البته امیدوارم حامیان مالی هرچه زودتر به واترپلو بیایند تا ما مجبور نباشیم برای بازی به کشور‌های دیگر برویم. کاش شرایطی فراهم شود که درآمد خوبی از لیگ ایران داشته باشیم و در کشور خودمان کار را ادامه دهیم. چون لیگ ایران یکی دو تیم بسیار خوب دارد.

یزدان خواه: شرایط لیگ های واترپلوی اروپا برای ما عجیب نیست

ملی پوش واترپلو بیان کرد: سه سال پیش که چیریچ به تیم ملی آمد دست به جوان گرایی زد. همین کار او انتقادات زیادی را در برداشت همه می‌گفتند این جوانان تجربه ندارند. ما در بازی‌های کشور‌های اسلامی با ترکیه مساوی کردیم از ما ایراد گرفتند، در مسابقات قهرمانی آسیا در ضربات پنالتی بازی را به چین واگذار کردیم گفتند تیم چین کامل نبوده است، اما بعد از سه سال در برابر چین که با تیم کامل خود آمده بود و ۲ بازیکنش در لیگ مونته نگرو حضور داشتند، روبرو شدیم. کادر فنی آن‌ها ۱۰ نفر بودند و امکانات زیادی داشتند. کادر فنی ما در این مدت بدون هیچ چشم داشتی برای ما از جان و دل زحمت کشیدند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب