لونزی: میزبانی فیناترافی فراتر از انتظار بود

رییس کمیته‌ فنی واترپلوی فدراسیون جهانی شنا میزبانی ایران را فراتر از عالی توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری ایسنا نوشت:

جیانی لونزی که برای مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات جهانی توسعه واترپلو به استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شیرودی آمده بود گفت: جا دارد واقعا از فدراسیون شنای ایران به دلیل برگزاری این رویداد در این سطح عالی تشکر کنم. من به خوبی می‌دانم که کارهای مربوط به هماهنگی و سازماندهی برای برگزاری چنین رویدادی در این سطح چه اندازه دشوار است. همه چیز فراتر از عالی بود.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: این که یک کشور برای نخستین بار بتواند چنین تصویر مثبتی از خود بر جای بگذارد، نشان دهنده توانمندی بالا و ظرفیت خوبی است که دارد.

لونزی درباره سطح فنی واترپلوی ایران نیز گفت: هدف از برگزاری این مسابقات توسعه واترپلو و فراهم کردن زمینه برای کشورهایی است که فرصت حضور در میادین بزرگ را ندارند. واترپلوی ایران در مسیر صحیح قرار گرفته است و می‌تواند در سال‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. من قبلا هم به ایران آمده بودم و وضعیت کشور شما را از نزدیک دیده بودم. در آن زمان همه چیز شامل امکانات، وضعیت استخر، وضعیت فنی ورزشکاران و حتی شرایط فرهنگی و اجتماعی کاملا متفاوت بود، اما امروز خوشحالم که می‌بینم تغییرات به شکل عمده انجام شده است.

رییس کمیته‌ فنی واترپلوی فینا در پاسخ به این سوال که واترپلوی ایران چه مسیری برای رسیدن به قدرت‌های برتر دنیا در این رشته پیش رو دارد، گفت: کاری که امروز به خوبی در این استخر انجام شد گام نخست است و باید مراحل بعدی طی شود تا بتوان مسیر پیشرفت را طی کرد؛ مساله‌ای که من به آن بسیار امیدوارم.

لونزی درباره شرایط استخر ۹ دی و وضعیت میزبانی ایران نیز، گفت: همه چیز به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت میزبانی رویدادهای بزرگ‌تر را نیز دارد. مطمئن باشید برخی از تیم‌هایی که در این‌جا حضور دارند تاکنون بازی کردن در چنین استخری را تجربه نکرده اند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ