ترس از رتفاع تا قهرمانی المپیک در ارتفاع ۱۰متر

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ شیرجه سکو ۱۰ متر “دیوید بودئا” پس از کسب عنوان دهم در المپیک ۲۰۰۸ بجینگ طلای لندن ۲۰۱۲ را برای خود و کشورش به ارمغان آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “دیوید بودیا” امریکایی شیرجه رو ۲۴ساله یک متر و ۷۳ سانتی با ۷۰ کیلو وزن پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و در نهایت به قهرمانی المپیک دست یافت.

همواره پس از شنیدن نام رشته ی ورزشی شیرجه بی اختیار ذهنمان به سمت شیرجه روهای چینی می رود. اما چین نتوانست در بخش سکوی ۱۰ مترانفرادی در المپیک لندن توفیقی به دست بیاورد و به مدال نقره رضایت داد. “دیوید بودیا” ۲۳ ساله در لندن ۲۰۱۲ توانست مدال طلای این ماده را به گردن آویزد.

“بودیا” در سال ۲۰۰۰ و در سن ۱۱ سالگی شیرجه را به صورت حرفه ای دنبال کرد و در رابطه با علت پیگیری این رشته ورزشی عنوان کرد: ” رویای کودکی من قهرمانی در المپیک بود. من در تمام زندگی به دنبال این هدف بودم و چند رشته ی ورزشی را نیز دنبال کردم تا در نهایت موفق به شناخت شیرجه شدم. ورزشی که احساس کردم توانایی موفقیت در آن را دارم.”

ورزشکار راست دست امریکایی که از سال ۲۰۰۵ و در رقابت های جایزه بزرگ روسیه حضور در رقابت های بین المللی را تجربه کرده است در اوقات فراغت به فوتبال، وقت گذرانی با دوستان، مطالعه و بازی های کامپیوتری مشغول است.

او که از سال ۲۰۰۸ تحت نظر “آدام سولداتی” مربی امریکایی خود فعالیت می کند، این شخص را به عنوان تاثیر گذارترین فرد در زندگی خود معرفی کرده است. وی در همان سال آغاز فعالیت با “سولداتی” عنوان دهم در المپیک ۲۰۰۸ بجینگ را به دست آورد اما این شیرجه رو با حفظ امید و روحیه ی خود و با تلاش های مستمر چهار سال بعد قهرمانی المپیک را برای خود و کشورش به ارمغان آورد.

“دیوید” که فلسفه ی ورزشی خود را “کاراهایی که امروز می کنم به قصد دست یابی به اهداف آینده ام است” می داند در سال ۲۰۱۱ به عنوان شیرجه رو سال انتخاب شد. او همچنین در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ شیرجه رو برتر امریکا لقب گرفت.

شاید جالب ترین نکته ی زندگی این ورزشکار که از ارتفاع ۱۰ متر شیرجه می زند ترس طولانی مدت وی از ارتفاع باشد. او پیش از افتخار آفرینی در سکوی ۱۰ متر فعالیت خود را از تخته های یک و سه متر آغاز کرد. اما هنگامی که تلاش برای شیرجه رفتن از سکوی ۱۰ متر کرد با توجه به ترس از ارتفاع و شیرجه، نیاز به کلاس های متعدد روانشناسی داشت تا بر این ترس غلبه کند. او در این رابطه عنوان کرده است: “تمامی شیرجه روها تا حدی دیوانه هستند که در این رشته فعالیت می کنند. اما در حال حاضر این موضوع برای من مثل قدم زدن در پارک است.”

*مقام های المپیک “دیوید بودیا”:
مقام اول در المپیک ۲۰۱۲ لندن- سکوی ۱۰ متر انفرادی
مقام سوم در المپیک ۲۰۱۲ لندن- سکوی ۱۰ متر تیمی

*مقام های جهانی “دیوید بودیا”:
مقام دوم در رقابت های جهانی ۲۰۱۳ بارسلونا- سکوی ۱۰ متر انفرادی
مقام دوم در رقابت های جهانی ۲۰۱۱ شانگهای- سکوی ۱۰ متر انفرادی
مقام دوم در رقابت های جهانی ۲۰۰۹ رم- سکوی ۱۰ متر تیمی
مقام سوم در رقابت های جهانی ۲۰۰۷ ملبورن- سکوی ۱۰ متر تیمی

و بیش از ۳۰ مدال رنگارنگ در رقابت های جایزه بزرگ، مدیترانه و سری جهانی.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب