“دیبر” پس از ٢٢ سال می تواند طلسم بدشانسی آلمانی ها را بشکند؟

نگاهی به آمار و ارقام رویدادهای مختلف ورزشی در روزهای پایانی مسابقات جهانی بارسلونا خالی از لطف نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات جهانی بارسلونا به ایستگاه آخر رسیده است. همه ی نگاه ها آمار و ارقامی را دنبال می کنند که برای همیشه در تاریخ و ذهن علاقه مندان به ورزش به یادگار می ماند.
شاید نگاهی به جالب ترین رویدادهای مربوط به روزهای پایانی در نوع خود شگفت انگیز باشد:
شنای ۵۰متر کرال پشت مردان:
“مت گرورز” امریکایی می تواند به اولین ورزشکاری تبدیل شود که مدال طلای ۵۰ متر و ١۰۰متر کرال پشت را در یک دوره مسابقه جهانی به طور همزمان به دست آورد.
شنای ١۵۰۰متر آزاد مردان:
مدافع عنوان قهرمانی “سان یانگ” از چین، می تواند در صورت پیروزی در این ماده با سه گانه ی سال ٢۰۰۵ “هکت” استرالیایی برابری کند. وی تا به اینجای مسابقات بارسلونا موفق به کسب عناوین قهرمانی در ماده های ۴۰۰ متر و ٨۰۰متر شده است.
شنای ۵۰متر آزاد مردان:
“سیئلو سزار” از برزیل در دو دوره ی قبلی مدال طلای این ماده را کسب کرده و شانس تبدیل شدن به اولین ورزشکاری که سه دوره ی پیاپی موفق به کسب مدال طلای ۵۰متر آزاد می شود را دارد.
شنای ١۰۰متر پروانه مردان:
“اشتفن دیبر” از آلمان می تواند به طلسم مدال نگرفتن این کشور در این ماده پایان بدهد. آخرین بار “میشاییل گروس” برای تیم ملی آلمان در سال ١٩٩١موفق به کسب مدال نقره ی مسابقات در ماده ی ١۰۰متر پروانه شده بود.
“چد له کلائوس” ورزشکار اهل افریقای جنوبی نیز می تواند به اولین ورزشکار افریقایی تبدیل شود که در این ماده صاحب مدال شده است.

دوئل مجارستان – مونتنگرو برای طلای واترپلوی جهان:
مجارستان که قهرمان دو دوره از رقابت های جهانی به سال های ١٩٧٣ و ٢۰۰٣ است پس از این بازی دهمین عنوان جهانی را از آن خود می کرد. این تیم پر افتخارترین تیم رقابت های جهانی است، ایتالیا در صورت پیروزی در بازی رده بندی می تواند پس از مجارستان با هفت عنوان به دومین تیم پرافتخار در رقابت های جهانی تبدیل شود.
مونتنگرو نیز اولین مدال خود را تحت نامی مستقل به خانه خواهد برد. آن ها تحت عنوان صربستان و مونتنگرو در سال ٢۰۰۵ و پس از پیروزی مقابل مجارستان مدال طلا را کسب کرده اند.
تا به حال این دو تیم هفت بار در برابر هم صف آرایی کرده اند، که سهم هر یک سه پیروزی بوده و یک بازی هم با نتیجه ی مساوی به پایان رسید است. نکته ی جالب توجه این است که تنها در یک بازی یکی از دو تیم موفق شد با اختلاف بیش از یک گل حریف خود را شکست دهد. “مجارستان١١ – مونتنگرو٩ در سال ٢۰۰۵”
در آخرین رویارویی این دو تیم در مسابقات لیگ جهانی ٢۰١٣ مجارستان موفق شد مونتنگرو را ١٨ بر ١٧ مغلوب سازد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب