فضیلت ماه مبارک رمضان

پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگى و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»
فضائل ماه رمضان
برترین ماه سال ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگیهاى منحصرى که دارد در میان ماه‏هاى سال‏ قمرى برترین است؛ قرآن کریم میفرماید: “ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‏ها در آن نازل شده است.”
پیامبر گرامى(ص) درباره ماه رمضان میفرماید: “اى مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى که نزد خدا از همه ماه‏ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‏هایش بر همه شب‏ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهى است که شما در آن به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته ‏اید، نفس‏هاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است…. بهترین ساعاتى است که خداوند به بندگانش نظر رحمت میکند”.
نزول کتب آسمانى در این ماه تمام کتب بزرگ آسمانى مانند: قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(ع) مى‏فرماید: “کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد”.
توفیق روزه در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه‏دارى را به بندگانش داده است؛ «پس هر که ماه [رمضان] را درک کرد، باید روزه بگیرد.

image_printپرینت مطلب

به مناسبت هفته تربیت‌بدنی انجام شد؛رقابت ۷۰ شناگر در مسابقات آبهای آزاد کشور در اسکله‌ی مارینای جزیره کیش 

مسابقات شنای آبهای آزاد بزرگسالان در رده سنی بالای ۲۵ سال آقایان با حضور برترینهای ایران در روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه مصادف با روز تربیت‌بدنی و ورزش در اسکله مارینای جزیره کیش با حضور۷۰ ورزشکار در ۱۱ رده سنی از ۱۳ استان کشور و درقالب ۲۰ تیم برگزار شد.

جلسه‌ی هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی برگزار شد/ تاکید بر استمرار در استفاده‌ از اپلیکیشن استعدادیابی ورزشهای آبی با استفاده از هوش مصنوعی

اولین جلسه نیم سال دوم هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی با محوریت بررسی ادامه‌ی برنامه‌های سال جاری همچنین تحلیل نتایج و بازخورد فرآیندهای برنامه‌های هفت‌ماه اخیر در محل این فدراسیون برگزار شد.