محمدجواد پذیرفته: طاهریان، انتخاب خوب و شایسته ای بود

محمدجواد پذیرفته بازیکن اسبق تیم ملی و از پیشکسوتان واترپلو در ارزیابی خود از کادرفنی و تیم ملی واترپلو گفت: اگر سرمربی خارجی انتخاب می شد به دلیل عدم آشنایی با واترپلو و بازیکنان نتیجه مناسبی نمی گرفتیم. بنابراین بهترین انتخاب صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمدجواد پذیرفته بازیکن اسبق تیم ملی و از پیشکسوتان واترپلو در ارزیابی خود از کادرفنی و تیم ملی واترپلو اظهار کرد: در حال حاضر انتخاب خوب و شایسته برای تیم ملی واترپلو صورت گرفت. با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا مسابقات جهانی توسعه واترپلو بهترین کار این بود که سرمربی داخلی انتخاب شود. اگر سرمربی خارجی انتخاب می شد به دلیل زمان کوتاه، عدم آشنایی با واترپلو و بازیکنان نتیجه مناسبی نمی گرفتیم. سیروس طاهریان آشنایی کاملی با واترپلو ایران دارد. مسئولین فدراسیون تصمیم گرفتند که از یک مربی تراز اول دنیا نیز به عنوان مشاور در کنار کادر فنی بهره ببرند. طاهریان از باسابقه ترین مربیان واترپلو است و سوابق او دال بر این مدعا است.

بازیکن اسبق تیم ملی واترپلو عنوان کرد: مدیریت او خیلی موثر خواهد بود. سیروس طاهریان سابقه مربیگری تیم ملی واترپلو را دارد. علاوه براین در کنار مربیان بزرگی هم کار کرده است. او به خوبی می داند که چطور تیم را مدیریت کند.

محمدجواد پذیرفته بیان کرد: فدراسیون شنا در مسابقات جام باشگا های آسیا ثابت کرد که توانایی میزبانی های بزرگ را دارد. اگر آن مسابقات در ایران برگزار نمی شد به احتمال خیلی زیاد نمی توانستیم میزبانی مسابقات فیناترافی را هم بگیریم. خوشبختانه فدراسیون گام نخست خود را محکم برداشت و با یک میزبانی خوب توانست میزبانی این دوره از مسابقات جهانی توسعه واترپلو را هم کسب کند.

او اشاره کرد: چند کشور دیگر هم برای کسب این میزبانی خیلی تلاش کردند. این میزبانی در نوع خودش بی سابقه است. باید با همدلی میزبان شایسته ای برای مسابقات باشیم. با تمرینات و برنامه ریزی های مستمری که کادر فنی برای تیم ملی در نظر می گیرد، به امید خدا شاهد رشد هر چه بیشتر واترپلو خواهیم بود. این مسابقات خودش به بازیکنان انگیزه بالایی می دهد.

وی تصریح کرد: خودم سابقه حضور در مسابقات فیناترافی را نداشتم اما چندین سال عضو تیم ملی واترپلو بودم. هر مربی و کادر فنی ای مسلما دوست دارد بهترین نتیجه و عملکرد را داشته باشد. کادر فنی هم در حال حاضر بهترین های ایران را به اردو دعوت کرده است. امیدوارم بتوانند توانایی های لازم را داشته باشند و با توانایی بالا در مسابقات حضور پیدا کنند.

پذیرفته در پاسخ به این سوال که آیا می توان در مسابقات جهانی توسعه واترپلو روی سکو رفت، گفت: باید واقع بینانه نگاه کنیم. نمی توان همین الان غلو کرد و گفت که حتما در مسابقات روی سکو می رویم. باید قبول کنیم که عدم ثبات مدیریت فدراسیون در چهار سال قبل روی ورزش واترپلو تاثیر منفی گذاشته است. این تغییرات بر پیکره رشته واترپلو ضربه زده است. باید از این مسابقات برای حضور در بازی های آسیایی کسب تجربه کنیم. تیم های قدرتمندی از قاره های مختلف در این بازی های شرکت می کنند. روی سکو رفتن در مسابقات جهانی توسعه واترپلو خیلی سخت است. واترپلو مثل فوتبال نیست که یکی دو گل بیشتر نداشته باشد. واترپلو ورزش سنگینی است و همچنین گل های زیادی رد و بدل می شود. مهم این است که در مقابل تیم های بزرگ خوب بازی کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب