واترپلو به کم قانع نشد

روزنامه ایران ورزشی در یادداشتی از تغییرات مثبت کادر فنی تیم ملی واترپلو با حضور چیریچ نوشت.

آمنه سلیمانی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گزینه‌های زیادی روی میز رضوانی به‌عنوان رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قرار گرفت. گزینه‌هایی با کارنامه‌های متفاوت. مسوولان فدراسیون به دنبال مربی بودند تا در واترپلوی ایران تحولی ایجاد کند؛ مربی بزرگ و با برنامه. مربی درس پس داده تا همین که آمد کارش را شروع کند. زمان زیادی صرف شد تا از میان گزینه‌های متعدد با ملیت‌های متفاوت یک نام بیش از بقیه نظر اهالی خانواده واترپلو را جلب کند. مربی از کشور صرب که در رشته واترپلو در سطح جهان آقایی می‌کنند.

بر همین اساس مذاکرات با «چیریچ» صرب آغاز شد. مربی که با تیم ملی صربستان افتخارات زیادی را به دست آورده است. چیریچ با کارنامه پرباری که داشت واترپلوی ایران را مجاب کرد که او می‌تواند مرد شماره یک تیم ملی باشد. مردی که رویاهای واترپلو ایران را می‌تواند تحقق ببخشد. مذاکرات مقدماتی انجام گرفت. چیریچ هم سفری به تهران داشت و از نزدیک شرایط ملی‌پوشان و امکانات ایران را برای کار ارزیابی کرد. او نیز پذیرفت که سرزمین پارس‌ها برای کار کردن مناسب است.

حالا مانده توافقات مالی که مهم ترین بند قرارداد طرفین این تعهدنامه است. هنوز قیمت مشخص و دقیقی از سوی مسوولان فدراسیون شنا و شیرجه و واترپلوی کشورمان اعلام نشده است اما هر چه هست به نظر می‌رسد توانسته دو طرف را برای همکاری راضی کند. موضوعی که در رابطه با مربی خارجی قبلی کمی دردسرساز شد و اسباب جدایی مارالا را از تیم ملی واترپلوی کشورمان فراهم کرد. مارالای بزرگ با دستمزدی حدود بیست هزار دلار در زمان ریاست آیت اللهی به ایران آمد تا هدایت تیم ملی واترپلوی کشورمان را برعهده بگیرد. مربی که در دنیای واترپلو در حد و اندازه‌های مورینیو و گواردیولادر فوتبال شهرت داشت. این مربی در مدتی کوتاه تحولات مثبتی را به وجود آورد. اما دستمزد بالای او در توان اهالی واترپلو نبود. او رفت به سرزمین چشم بادامی‌ها تا واترپلوی ایران به دنبال مربی بزرگ دیگری باشد. فدراسیونی که برای ملی‌پوشان خود همواره به دنبال مربیان بزرگ است. از آوردن مارالا می‌توان تشخیص داد که واترپلویی‌ها به کم قانع نیستند. مولر آلمانی هم افتخاراتی داشت اما نه به اندازه مارالا. او هم مدتی ماند اما بنا به دلایلی چمدانش را بست و به کشورش بازگشت تا پروسه انتخاب سرمربی خارجی برای واترپلو یک بار دیگر به جریان بیفتد.

مسوولان فدراسیون واترپلو که خود از دانش آموختگان این رشته هستند نمی‌خواهند واترپلو را به دست زمان رها کنند و آهسته و پیوسته قدم بردارند. آنها می‌خواهند سرعت گام‌های‌شان بیشتر و حرفه‌ای‌تر باشد. پس سطح توقعات و انتظارات خود را بالا بردند و به دنبال چیریچ رفتند، چیریچ هم مربی بزرگی است. حالا این مرد صرب قرار است در هفته پیش‌رو به تهران بیاید و امضای نهایی را پای قرارداش با رضوانی بزند. نمی توان از حالا پیش‌بینی کرد که چه اتفاقاتی برای واترپلو رخ خواهد داد اما آنچه مشخص است اینکه واترپلو می‌خواهد زود بزرگ شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب