آرین علیایی : حضور سرمربی برای تیم ملی شنا ضرورری بود

شناگر استقامتی ایران انتخاب سرمربی برای تیم ملی شنا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور سرمربی برای تیم ملی شنا ضروری بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ آرین علیایی شناگر استقامتی تیم ملی شنای ایران در مورد برنامه هایش گفت: تمریناتم را ۱۰ جلسه در هفته انجام می دهم و سه جلسه را به تمرینات بدنسازی می پردازم. البته سایر شناگران ملی پوش استان فارس نیز زیر نظر عباسعلی کشتکار و روستا در استخر انقلاب به همین ترتیب شنا می کنند.

علیایی با اشاره به سرمربی شدن عباسعلی کشتکار افزود: عباسعلی کشتکار چندین سال است که مربی من بوده و برای شنای استان فارس زحمات بسیاری کشیده است. مطمئن هستم که در جایگاه سرمربی تیم ملی نیز بسیار موثر خواهد بود. همانطور که شنای استان فارس با حضور وی پیشرفت های خوبی را شاهد بوده است.

وی ادامه داد: به نظر من داشتن یک سرمربی برای تیم ملی شنا ضروری بود. اینکه سایر مربیان در استان ها برنامه تمرینی خود را از یک نفر بگیرند و زیر نظر او فعالیت کنند و در نهایت گزارش عملکرد خود را در اختیار او بگذارند از اهمیت بالایی برخوردار است. در این صورت یک قانون برای تمرینات وجود دارد و هنگامی که شناگران به عضویت تیم ملی در می آیند سرمربی کاملاً از نحوه تمرینی آنها آگاه است و این می تواند اثرات مثبتی را برای شنای کشور به ارمغان بیاورد.

شناگر استقامتی ایران در مورد رقابت های شنا گفت: بعد از به ریاست رسیدن محسن رضوانی تصمیماتی در مورد برگزاری رقابت های شنا در پایان هر ماه گرفته شد که این گام بسیار مثبتی در راستای پیشرفت شنا بود. شناگران بعد از هر فصل تمرینی در یک مسابقه شرکت می کنند و می توانند خود را محک بزنند و با سایر شناگران نیز به رقابت بپردازند.

وی کسب ورودی المپیک ۲۰۱۶ را هدف اصلی خود مطرح کرد و یادآور شد: قطعاً کسب ورودی المپیک مهمترین و اصلی ترین هدف من است و برای رسیدن به آن تمام تلاشم را انجام خواهم داد. در حال حاضر خودم را برای بازی های آسیایی آماده می کنم و امیدوارم بتوانم با انجام تمرینات موثر جز شناگرانی باشم که در بازی های آسیایی شرکت می کند.

آرین علیایی پخش زنده چهار دوره رقابت های لیگ شنا را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: پخش زنده رقابت های لیگ شنا بسیار موثر است. اگر پخش زنده داشته باشیم می توانیم برای شنا اسپانسر بگیریم. همانطور که می دانید تبلیغات برای شنا بسیار کم است. همین پخش زنده می تواند جذابیت های این رشته ورزشی را نشان دهد و علاقه مندان به آن را به سمت شنا ترغیب کند. البته انگیزه شناگران را نیز بالا می برد تا آنها بهتر شنا کنند و تمام تلاششان را انجام دهند.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.