آشنایی با قهرمان طولانی ترین مسابقات شنای بارسلونا

در پانزدهمین دوره ی رقابت های جهانی شنا “سان یانگ” ورزشکار اهل کشور چین با کسب سه مدال طلا در طولانی ترین رقابت های جهانی بار دیگر ثابت کرد که بدون شک یکی از بزرگترین شناگران عصر حاضر است.

یانگ در مسابقات جهانی شنای بارسلونا موفق شد در رقابت های ۴۰۰، ٨۰۰ و ١۵۰۰ متر آزاد با پیروزی بر رقیبان خود مدال طلا را از آن خود کند.
البته این شاهکار توسط کیت لدسکی در بخش بانوان نیز تکرار شد. با نگاهی به تاریخچه ی رقابت های جهانی فینا در میابیم که تنها “هتک” از استرالیا در سال ٢۰۰۵ پیش از این موفق به کسب هر سه عنوان طلا در این ماده های نفس گیر در یک دوره از رقابت های جهانی شده بود.
ورزشکار چینی در ١۵۰۰ متر رقابت های جهانی بارسلونا با زمان ١۴دقیقه و ۴١ ثانیه و ١۵صدم ثانیه به راحتی موفق به کسب مدال طلا شد.”سان یانگ” پیش از این در المپیک ٢۰١٢ لندن با رکوردشکنی در زمان ١۴دقیقه ٣١ ثانیه و ٢صدم ثانیه موفق به کسب مدال طلا در ١۵۰۰ متر آزاد شده بود و در همین رقابت ها توانست علاوه بر کسب دو مدال طلا، دو مدال رنگین دیگر نیز کسب کند. وی اولین حضور خود در رقابت های المپیک را در سال ٢۰۰٨ تجربه کرد که در سن ١۶ سالگی به مقام هشتمی در ماده ی ١۵۰۰متر رسید.
در سال ٢۰١١ در شانگهای، او موفق شد چهار مدال کسب کند که رنگ آن ها در ماده های ٨۰۰ و ١۵۰۰متر طلایی بودند، همچنین موفق شد در میان بهت تماشاگران رکورد جهانی را نیز جا به جا کند. نخستین حضور یانگ در رقابت های جهانی به سال ٢۰۰٩ رم برمی گردد که در آن بازی ها موفق شد در ماده ی ١۵۰۰ متر عنوان سومی را از آن خود کند.
کسب افتخارات پیاپی گواهی می‌دهد یانگ در سن ٢٢ سالگی بدون شک یکی از بزرگترین شناگران مسافت های طولانی تاریخ است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ