آغاز مرحله حذفی لیگ برتر واترپلو

بیست و سومین دوره لیگ برتر واترپلو ایران با بازی دو تیم گچساران و چوکا وارد مرحله حذفی می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پس از پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر واترپلو در دو گروه A و B تیم های دوم و سوم هر گروه برای صعود به جمع چهار تیم برتر در دو دیدار رفت و برگشت با یک دیگر دیدار می کنند.

در همین چارچوب بازی رفت دو تیم چوکا تالش و نفت و گاز گچساران از فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۵ در گچساران برگزار می شود.
تیم بومی چوکا تالش با ارائه ی بازی های قابل قبول در گروه B این رقابت ها موفق شد از ۱۲ بازی هشت پیروزی کسب کند و با ۱۶ امتیاز پس از تیم شهبازی به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کند. این تیم با بهره مندی از یک ترکیب جوان امید دارد تا با ارائه ی یک بازی قابل قبول در این دیدار مسیر خود را برای پیروزی در مجموع دو بازی این مرحله هموار سازد تا جشن صعود را در پنجشنبه هفته آینده در انزلی برپا کند.

در طرف مقابل تیم نفت و گاز گچسارانی قرار دارد که در بازی های مرحله مقدماتی توفیق چندانی در کسب امتیاز نداشت و پس از دو تیم پرقدرت نفت امیدیه و دانشگاه آزاد در جایگاه سوم گروه A ایستاد تا حریف چوکا در این مرحله شود. اما این‌بار تیم نفت و گاز گچساران امیدوار است با استفاده از امتیاز میزبانی در شهر خود چوکا را از پیش رو بردارد و با کسب امتیاز در بازی برگشت امید خود را برای دریافت مدال در این دوره از رقابت ها زنده نگاه دارد.
کار قضاوت این بازی را محمدرضا محمدی و محمود نصر بر عهده داردند و مرتضی شریعت نیز به عنوان ناظر فدارسیون در گچساران حضور می یابد.

در ادامه ی این مسابقات نیز روز جمعه بازی رفت دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی و آینده سازان در تهران برگزار می شود.
تیم سوم گروه B این رقابت ها یعنی آینده سازان میزبان تیم دوم گروه A دانشگاه آزاد اسلامی است. تیم دانشگاه آزاد با بهره مندی از یک ترکیب پرقدرت یکی از امیدهای قهرمانی لیگ امسال محسوب می شود. این تیم در گروه خود توانست با کسب چهار پیروزی در شش بازی عنوان دوم را از آن خود کند. تیم جوان آینده سازان نیز پس از کسب هشت امتیاز در مرحله مقدماتی به عنوان تیم سوم پای به این میدان گذاشته است.
داوران این بازی مسعود رضوانی و امیرحسین صفابخش هستند و سیروس طاهریان کار نظارت بر این بازی را بر عهده دارد.

با انجام این بازی ها و اضافه شدن تیم های پیروز به جمع نفت امیدیه و شهبازی زنجان چهره چهار تیم برتر لیگ برتر واترپلو امسال مشخص می شود.

*برنامه بازی های لیگ برتر واترپلو مرحله پلی آف:
نفت و گاز گچساران – چوکا تالش، پنجشنبه ۲۶/۱۰/۹۲، ساعت۱۵ –گچساران
آینده سازان – دانشگاه آزاد اسلامی، جمعه ۲۷/۱۰/۹۲، ساعت۱۵ – تهران
چوکا تالش – نفت و گاز گچساران، پنجشنبه ۳/۱۱/۹۲، ساعت۱۵ – بندرانزلی
دانشگاه آزاد اسلامی – آینده سازان، جمعه ۴/۱۱/۹۲، ساعت۱۵ – تهران

*جدول رده بندی گروه A لیگ برتر واترپلو:
۱. نفت امیدیه ۱۰امتیاز
۲. دانشگاه آزاد اسلامی ۸امتیاز
۳. نفت و گاز گچساران بدون امتیاز

*جدول رده بندی گروه B لیگ برتر واترپلو:
۱. شهید شهبازی زنجان ۲۴امتیاز
۲. چوکا تالش ۱۶امتیاز
۳. آینده سازان ۸امتیاز
۴. اصفهان بدون امتیاز

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.