آیا فلپس به شنا بر می گردد؟

“باب بومن” مربی افسانه ای مایکل فلپس گفت که شناگر افسانه ای جهان حالا چند ماه بعد از خداحافظیاش دوباره در حال تمرین در استخر شمال بالتیمور است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کمتر از یک هفته پس از اینکه فلپس در یک برنامه ی تلوزیونی اعلام کرد “من بازنشست شدم، عاشق این موضوع هستم، خوش می گذرد” با بومن از بازگشت او به تمرینات خبر داد.

طبق اخبار منتشر شده توسط وبسایت baltimoresun، چند ماهی است اخبار متعددی راجع به بازگشت فلپس به دنیای قهرمانی مطرح می شود و حدس و گمان های زیادی در این رابطه وجود دارد اما شاید شنیدن توضیحات از مربی سابق او بهترین منبع باشد.

بومن که این روزها در حال تعلیم “یانیک انجل” فرانسوی بهترین شناگر اروپا است در گفنگویی با خبرگزاری فرانسه راجع به احتمال بازگشت فلپس نیز سخنانی به زبان آورد. “باب بومن” در این مصاحبه گفت: “او هرازچند گاهی با دیگر ورزشکاران تمرین می کند که وضعیت بدنی خود را مناسب نگاه دارد. او یک سال از بدسازی فاصله گرفت و احساس کرد از نظر بدنی دچار افت شده است بنابراین تصمیم گرفت به جلسات تمرینی بازگردد. نمی دانم این موضوع را شما به عنوان بازگشت معنی می کنید یا خیر، اما فکر می کنم در صورت دیدن او در یک مسابقه ی رسمی می توان این ادعا را مطرح کرد که او به شنای حرفه ای بازگشته است.”

فلپس چند ماه پیش در مصاحبه ی اعلام کرد که من هیچگاه راجع به بازگشت حرفی نزدم، این سایر افراد هستند که به اظهار نظر در این رابطه ادامه می دهند.

اما آیا بازگشت او به شنا صرفا برای کسب آمادگی بدنی متوسط است یا شاید هدفی بزرگتر در ذهن اوست؟

اگر فلپس خواهان حضور در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ باشد، نیاز دارد برای تست دوپینگ و مسابقات انتخابی زودتر ثبت نام کند. این موضوع به این معنی است که در صورت حضور وی در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ او باید در ماه نوامبر ۲۰۱۳ در تست شرکت می کرد. با توجه به مخابره نشدن خبری در این رابطه احتمال حضور وی در المپیک ۲۰۱۶ نیز کم رنگ تر می شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.