احداث پایگاههای قهرمانی شنا و واترپلو در رشت و بندرانزلی/ اجرای طرح سالم سازی دریا با همکاری فدراسیون شنا

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به نگاه ویژه این استان به رشته شنا در بعد قهرمانی و همگانی از ایجاد دو پایگاه قهرمانی شنا و واترپلو در شهرهای رشت و بندر انزلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محمد بابایی که از پنج ماه گذشته مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان را بر عهده دارد، با بیان این مطلب افزود: با توجه به تاکیدات رسول اکرم (ص) و اهمیت رشته شنا به عنوان یک ورزش پایه و مادر، استان گیلان برنامه های ویژه ای را درجهت توسعه و گسترش این رشته در سطح استان دنبال می کند که امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه ها سهمی در سالم سازی و گرایش جوانان استان به این رشته داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سالم سازی دریا در استان گیلان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان این طرح با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شنا ظرف ماه های آینده به اجرا درخواهد آمد که هدف آن کاهش میزان تلفات ناشی از غرق شدگی در دریا است که به همین منظور در نظر داریم از مربیان داوطلب شنا برای اجرای این طرح کمک بگیریم.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های تیمداری این استان گیلان در رشته های آبی اظهار داشت: سال گذشته تیم واترپلو استان گیلان درخشش خوبی در لیگ برتر داشت و به عنوان چهارمی دست یافت اما از سال جاری در نظر داریم دیگر هیات ها تیمداری نکنند و با مشارکت بخش خصوصی استخر ها را برای حضور در لیگ ترغیب کنیم و زمینه فعالیت تیم های غیر دولتی را فراهم نمائیم.

وی با اشاره به ساماندهی استخرهای تحت پوشش استان و استاندارد سازی آنها یادآور شد: در حال حاضر استخرهای سازمانهایی نظیر نیروی دریایی، اداره برق، دانشگاه و… در سطح استان فعالیت دارند که درنظر داریم با ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان از این پس پروانه بهره برداری و فعالیت اینگونه استخرها تنها با مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شود و با این تدبیر امیدواریم به سمت استاندارد سازی استخرها و ساماندهی آنها گام برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه بخش عمده ای از استخرهای استان از بافت فرسوده برخوردار است و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، اظهار داشت: به منظور بازسازی استخرهای استان با کمبود اعتبارات روبرو هستیم و امیدواریم با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمک های ماده ١٢۰ بتوانیم در بخش عمرانی کمبود های استان را در بخش ساخت و ساز استخرها جبران کنیم و حداقل هر شهر استان صاحب یک استخر شود.

بابایی با اشاره به اینکه گیلان جز پنج استان برتر کشور در بعد قهرمانی است، افزود: توسعه شنا در سطح کشور نیاز به عزم ملی دارد و در این راه باید از پتانسیل تمام استانها استفاده شود و از آنجا که استان گیلان از شرایط همجواری با دریا برخورداراست این پتانسیل را دارد که درکنار توجه به بعد قهرمانی در بعد همگانی و توسعه شنا برای عموم مردم استان نیز گام های جدی برداشته شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در نظر داریم در قالب طرحی فراگیر به ارزیابی کمی و کیفی استخرهای سطح استان بپردازیم و از این طریق به تشویق استخرهایی که در بخش آموزش عملکرد بهتری داشتند اقدام کنیم، تصریح کرد: در این طرح استخرهایی که بتوانند تعداد ورزشکاران بیشتری را تحت تعلیم و آموزش قرار دهند و به ترویج آموزش شنا و تیمداری بپردازند از امکانات و تسهیلات بیشتری برخوردار می شوند و امیدواریم این طرح بتواند انگیزه لازم برای تشویق و افزایش کیفی وضعیت استخرها را فراهم کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تغییر و تحولات اخیر وزارت ورزش و جوانان در مدیریت فدراسیون شنا تصریح کرد: فعالیت های دوباره فدراسیون، هدفگذاری ها و برنامه ریزی های جدید فدراسیون نشان داد این تغییرات چه تاثیر مثبتی در متحول شدن شنای کشور داشته و این روند رو به رشد می طلبد تا مدیریت فدراسیون بیش از پیش مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.