استان کردستان از ظرفیت بالایی برخوردار است

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مجمع انتخابات هیات شنا استان کردستان با اشاره به ظرفیت های بالای این هیات بر نیاز به برنامه ریزی جهت بهبود کاستی ها در شنا، شیرجه و واترپلو این استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع ‌زاده دوشنبه (هشتم اردیبهشت) در مجمع انتخابات هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان کردستان گفت: کنار گذاشتن نگاه حذفی در این رشته ورزشی می تواند توسعه همه جانبه را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: کردستان چند ویژگی بارز از جمله منطقه جغرافیایی بکر با ارتفاعات بلند، اقلیم خوب و مناسب و ورزشکارانی با ویژگی‌هایی چون استقامت، شهامت و شجاعت و فیزیک بدنی مناسب دارد و همین امر سبب تبدیل این استان به مهد ورزش کشور شده است.
دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بیان کرد: متاسفانه کردستان با دارا بودن این ویژگی‌ های شاخص در رده های اول تا سوم مسابقات کشوری دیده نمی شود و این یک ضعف است که باید با برنامه ریزی مناسب حل شود.
سمیع ‌زاده یادآور شد: استان کردستان ظرفیت آن را دارد که به پایگاه ملی آب‌ های آزاد کشور تبدیل شود و لازم است تا این پایگاه در استان کردستان راه‌ اندازی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور در حال پوست انداختن است و با این وجود مشکلات مالی گریبان‌ گیر تمام ادارات شده است و نباید هیات‌ های ورزشی فقط به بودجه و اعتبار اداره کل چشم داشته باشند. به همین منظور لازم است متناسب با شرایط ممکن درآمدزایی داشته باشند و بخش خصوصی را به ورزش استان وارد کنند.
دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مهندسی درآمد زایی در افزایش منابع مالی و نیز حل مشکل زمان حضور هیات‌ها در استخرهای شنا موثر است.
سمیع زاده با بیان این نکته که در استان کردستان سه تن از مدرسان بومی در جایگاه بین‌المللی هستند اظهار داشت: لازم است در هیات شنای استان کردستان با ارائه برنامه ‌ریزی مناسب و نیز تربیت نیروی متخصص، ارائه دوره ها و کلاس ‌های مربیگری با حضور مدرسان بومی و بین ‌المللی برنامه‌های هیات دنبال شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب