استخر تختی مشهد با حمایت وزیر ورزش در حال اتمام است

مسئول کمیته مشورتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: استخر استاندارد تختی مشهد با حمایت وزیر ورزش و جوانان تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته و ساخت رو به اتمام است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری ایرنا نوشت:

مجید مشتاق عشق روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: این استخر با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اوایل تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با افتتاح این استخر استاندارد در مشهد این شهر می تواند میزبانی مسابقات بین المللی را بر عهده گیرد و به صنعت گردشگری کمک کند.
مسئول کمیته مشورتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: به رغم استعدادها و ظرفیتهای خراسان رضوی در این ورزش، به دلیل نبود استخر استاندارد برای برگزاری مسابقه های قهرمانی کشور امکان برپایی این رقابتها در این استان وجود ندارد.
رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی در ادامه این نشست خبری افزود: هیات شنای استان در بین بهترینهای کشور قرار داد و ورزشکاران بسیار ارزنده ای از این استان به عنوان نماینده ایران در مسابقات مختلف شرکت کرده اند.
مشتاق با اشاره به اینکه راهبرد پنج ساله شنا در خراسان رضوی بطور کامل محقق شده ادامه داد: می توانیم بطور قاطع عنوان کنیم که سه نسل شنای کشور از استان خراسان رضوی معرفی شده اند.
وی گفت: در مسابقات جهانی، شناگران خراسانی بیشترین افتخارات را از آن خود کرده اند.
او به اجرای سطوح مختلف آموزش شنا در خراسان نیز اشاره و بیان کرد: سه سال است که کلاسهای بازآموزشی به صورت جدی در خراسان رضوی پیگیری می شود و تمامی گواهینامه ها زیر نظر هیات شنا صادر می شوند.
رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی همچنین طرح توسعه شنا در این استان را بسیار مثبت ارزیابی و بیان کرد: تیمهای شنا در سنین مختلف مشغول به فعالیت هستند و سطح استعدادیابی به صورت ویژه در شهرستانها در حال اجرا است.
وی افزود: ارتباط بسیار مناسبی بین این هیات و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز شکل گرفته و مسابقات شنا در سطوح مختلف سنی دنبال می شود.
مشتاق ادامه داد: بسیاری از رکوردهای شنا در ایران در اختیار شناگران خراسانی است لذا از چندین بازیکنی که توان گرفتن سهمیه در المپیک را دارند بطور ویژه حمایت می شود.
وی گفت: برای مثال پدیده شنای ایران ‘آریا نسیمی شاد’ در اردوهای مختلف شرکت کرده و تاکنون عناوین بسیاری را بدست آورده است.
تاکنون از مجموع دو هزار ناجی غریق فعال در خراسان رضوی هزار و ۵۰۰ نفر آنها بطور رسمی ساماندهی شده اند. ۱۰۰ استخر شنا در سطح استان شش میلیون نفری خراسان رضوی وجود دارد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب