اسکندریون: متاسفانه رشته‌هایی آبی از کرونا آسیب زیادی دیدند/امیدوارم بتوانم پاسخ اعتماد رضوانی را بدهم

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: آقای رضوانی به من اعتماد کرد و امیدوارم بتوانم پاسخ این اعتماد را به خوبی بدهم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون پس از انتصابش به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در این خصوص اظهار داشت: برای این پست چند گزینه بودند که جناب رضوانی در نهایت به من اعتماد کردند و امیدوارم بتوانم پاسخ اعتماد ایشان را به خوبی بدهم.

ایشان در ادامه ضمن بیان مشکلات بوجود آمده برای رشته‌های تحت پوشش فدراسیون به دلیل ویروس کرونا افزود: باید برنامه‌های کوتاه مدتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم آسیب‌های ناشی از شیوع این ویروس را تا حدودی جبران کنیم. از مهمترین بخش‌های این برنامه کوتاه مدت، می‌توان به فراهم نمودن شرایط تمرین برای  ملی پوشان تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو با تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی در استخرهای کشور اشاره کرد. البته در حال حاضر چند شناگر ما در تهران تمرینات خود را پیگیری می‌کنند که امیدوارم بتوانیم مجوز تمرینات ملی پوشان واترپلو و شیرجه را نیز بگیریم. متاسفانه رشته‌هایی مثل شنا، شیرجه و واترپلو از کرونا آسیب زیادی دیدند و جبران این آسیب‌ها واقعا کار دشواری است.

وی در ادامه افزود: دریافت مجوز برای برگزاری مسابقات لیگ رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش یکی دیگر از اهداف ما است که امیدوارم با رعایت موارد بهداشتی بتوانیم این مسابقات را برگزار کنیم.

ایشان تصریح کرد: تعداد زیادی از مربیان و داوران رشته های آبی پس از شیوع ویروس کرونا بیکار شدند این مشکل آسیب های جدی به زندگی و معیشت آنها وارد کرد و آنان نیازمند حمایت از سوی مسئولان ورزش کشور هستند. همچنین باید با ارتباط و حمایت، هیات‌های شنا استانی به منظور سازماندهی آنها برای تشکیل تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو اقدامات لازم صورت گیرد.

اسکندریون ضمن بیان این نکته که هنوز تاریخ دقیق برگزاری مسابقات انتخابی المپیک مشخص نیست افزود: ما پیش از شیوع ویروس کرونا در هر سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو شانس کسب ورودی المپیک داشتیم. از همین رو باید با برنامه ریزی درست، شرایط برگزاری اردوها و تمرینات تیم‌های ملی را برای کسب سهمیه المپیک فراهم کنیم تا با مشخص شدن تاریخ مسابقات با بیشترین آمادگی در این رقابت‌ها حضور یابیم.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص اهداف بلند مدت و پسا کرونای خود اشاره داشت: امیدوارم هر چه زودتر سایه ویروس کرونا از جهان برداشته شود و بتوانیم همچون گذشته به فعالیت‌های خود در رشته های آبی بپردازیم. یکی از مشکلات مهم هیات‌های شنا واگذاری حداقل یک استخر برای پیگیری تمرینات و برنامه‌های استعدادیابی آن استان است که با پیگیری‌های فدراسیون امیدوارم در آینده این مشکل برطرف گردد.

تهیه برنامه راهبردی بلند مدت (استعدادیابی و پیشبرد ورزش قهرمانی) در سه رشته تحت پوشش یکی از اهداف بلند مدت فدراسیون است که با تشکیل و راه‌اندازی کمیته تحقیق و پژوهش به منظور ایجاد گروه‌های علمی توسعه و دانش افزا می‌توان به این مهم دست یافت. همچنین با برگزاری سمینار‌ها، دوره ها و کلینیک های تخصصی با بالا بردن توان علمی مربیان سطح کشور به کشف استعدادهای موجود پرداخت.

وی در پایان ضمن اشاره به پیشرفت‌های رشته های تحت پوشش فدراسیون در حوزه بانوان در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد:  توسعه و حمایت از بانوان در بعد ورزش قهرمانی و استعدادیابی در رشته‌های تحت پوشش فدراسیون از اهداف مهم ما است که امیدوارم پس از به ثبات رسیدن شرایط کشور بتوانیم با اجرای برنامه های مناسب در راستای سلامت مادران و بالابردن تعداد ورزشکاران بانوان کشور اقدامات لازم را اجرائی کنیم.

 

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.