اطلاعیه ستاد پیشگیری از گسترش کرونا ویروس در ورزش

به دنبال راه اندازی" ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش" در فدراسیون پزشکی ورزشی، این ستاد اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فدراسیون پزشکی ورزشی به دنبال مقابله و پیشگیری از گسترش کرونا ویروس در ورزش منتشر کرد؛

  • اطلاعیه شماره ۱ ستاد مقابله با گسترش کرونا ویروس در ورزش

به دنبال راه اندازی” ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش” در فدراسیون پزشکی ورزشی، این ستاد اطلاعیه شماره یک خود را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بدین وسیله به تمام مسوولان و ورزشکاران مراکز ورزشی  و باشگاه‌های عمومی و خصوصی و نیز فضاهای ورزشی واقع در مراکز مسکونی هشدار داده می شود به منظور پیشگیری موثرتر در برابر ابتلا به ویروس کرونا، تمام نکات لازم بهداشتی را که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است، به دقت اجرا کنند.

لذا رعایت موارد زیر ضروری است:

  1. پرهیز از حضور غیر ضروری در اماکن پرتردد و پرازدحام
  2. شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون
  3. پرهیز از دست دادن و روبوسی
  4. رعایت حریم ایمن ۱.۵ تا ۲ متری با دیگر افراد در تجمعات، مثل زمان  حضور در ورزشگاه
  5. استفاده از محلول‌های ضدعفونی در محل ورزش و کار برای تمیز کردن دست‌ها و سطوح وسایل
  6. مراجعه به پزشک در صورت وجود علائمی مانند سرفه، گلودرد، تنگی نفس، تب و مشکلات گوارشی
  7. استفاده از ماسک‌های استاندارد و تعویض آن مطابق دستورالعمل‌های مربوطه برای افرادی که بیمار شده‌اند یا از بیمار مراقبت می‌کنند.

بدیهی است دستور العمل‌های کشوری و بسته‌های آموزشی ویژه ورزشکاران و محیط‌های ورزشی با هماهنگی وزارت بهداشت در اسرع وقت تدوین و منتشر خواهد شد.

  • اطلاعیه شماره ۲ ستاد مقابله با گسترش کرونا ویروس در ورزش:

تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ های دسته اول و دوم تا اطلاع ثانوی لغو شد.

” ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش” فدراسیون پزشکی ورزشی، با صدور اطلاعیه شماره ۲ از لغو تمام رویدادهای ورزشی کشوری، لیگ های دسته اول و دوم همه رشته های ورزشی(غیر از فوتبال) خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو هماهنگی به عمل آمده با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و نظر به اهمیت  حفظ سلامت ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش و همچنین علاقه مندان و تماشاگران رویدادهای ورزشی، اعلام می گردد از روز دوشنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ های دسته اول و دوم در تمام رده های سنی به مدت ۱۰ روز لغو اعلام می گردد.

تصمیمات بعدی این ستاد متعاقبا و از طریق اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

 یادآور می شود، ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش پیرو دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص فعالیت این فدراسیون در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در ورزش راه اندازی شد.

 

  • اطلاعیه شماره ۳ ستاد پیشگیری از گسترش کرونا ویروس در ورزش؛

کلیه مسابقات بدون تماشاگر برگزار می شود.

در اطلاعیه شماره ۳این ستاد آمده است: به اطلاع عموم جامعه ورزش کشور می رساند با توجه به شرایط جدید بهداشتی و هماهنگی های به عمل آمده با وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین وزارت ورزش و جوانان کلیه مسابقات کشور همچنان در لیگ‌های مختلف ادامه ولی بدون حضور تماشاگر خواهد بود بدیهی است با در نظر گرفتن کلیه شرایط تمهیدات بعدی بنابر ضرورت کشور و با هماهنگی همه دستگاه ها انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب