افتتاح مسابقات قهرمانی واترپلو جوانان در شهر درختان سیب

نسخه 2015 مسابقات قهرمانی جوانان جهان با برگزاری مراسم افتتاحیه امروز (جمعه) رسما آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هجدهمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان، عصر امروز (جمعه) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز می شود. میزبان این دوره از رقابت ها قزاقستان و شهر آلماتی است. آلماتی پایتخت قبلی این کشور است که از سال ۱۹۹۷ این عنوان به آستانه رسید. با این وجود آلماتی همچنان مرکز اقتصادی و فرهنگی قزاق ها به شمار می رود. شهری که نزدیک به ۱۰% جمعیت ۱۸میلیونی این کشور را در خود جای داده است.

آلماتی  (Kazakh: Алматы/Almatı; Russian: Алматы, pronounced [ɑl.mɑ.ˈtə]) پرجمعیت ترین شهر قزاقستان در جنوب کوه های این کشور واقع شده است. معنی آلماتی “شهر درختان سیب” است. میوه ای که در میز ناهار، صبحانه و شام هتل هم به وفور یافت می شود. سیب در این شهر به قدری زیاد است که دانشمندان زیادی برای بررسی سیستم های پیچیده درختان و میوه های این شهر بارها به آن سفر کرده اند. حتی در گذشته و داستان های قدیمی از صحبت کردن مردمان این منطقه با درخت سیب کتاب ها نوشته شده است.

خیابان های آرام این شهر و مرکزهای خرید عظیم در هر پیاده روی چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند. شهر آلماتی به طور کلی قدیمی است. بسیاری از بافت های سنتی در آن باقی مانده و قدوقامت ساختمان های آن هم اکثرا کوتاه است. اما با این وجود اتومبیل های لوکس هرطرف را نگاه کنید در مقابلتان پارک شده اند.

قزاقستان تا سال ۱۹۹۳ توسط دولت روسیه اداره می شد. نهمین کشور بزرگ جهان، پس از اعلام استقلال سختی های زیادی را پشت سر گذاشت اما این روزها مسیر پیشرفت را پیدا کرده است و آن را به سرعت طی می کند.

یکی از راه هایی که این کشور برای جذب توریست از آن بهره می برد برگزاری مسابقات ورزشی است. از المپیک زمستانی ۲۰۱۱ تا مسابقات دانشجوی پیش رو همه و همه علاوه بر کمک به ورزشکاران ملی این کشور راه را برای پیشرفت روافزون کشور بهران زده چند سال پیش باز کرده است.

قزاقستان در واترپلو هم همیشه مدعی بوده است. از نظر برخی از کارشناسان بهترین تیم قاره آسیا همین قزاقستان است. تیمی که در آن همیشه ورزشکاران روس پرشمارند. البته نزدیک بودن فرهنگ این دو کشور به هم خودش دلیلی بر وجود روس ها در تیم قزاقستان است. در شهر آلماتی همه به زبان روسی مسلط هستند. تمام تابلوهای راهنمایی و رانندگی هم به دو زبان روسی و قزاقی نوشته شده است.

قزاق ها امروز و پس از مراسم افتتاحیه باید مقابل ایتالیا پرقدرت به آب بزنند. ایتالیا سابقه قهرمانی در این مسابقات را دارد و امسال هم با بهره مندی از ورزشکاران تنومند کار را در آغاز راه برای میزبان سخت خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه مسابقات امسال از ساعت ۱۸:۲۰ به وقت محلی (۱۶:۴۰ تهران) در استخر مرکزی آلماتی برگزار می شود. هر تیم سه نماینده در این مراسم دارد. سرپرست تیم ملی هم اسامی افراد ایرانی حاضر در این مراسم را به مسئولین برگزاری و خود ورزشکاران ابلاغ کرده است.

IMG_5737

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب