الکساندر چیریچ: امیدوارم با واترپلوی ایران به موفقیت های چشمگیری برسیم

سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلو ایران روز دوشنبه در نشستی با رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد گفت: ' ایران را صمیمانه دوست دارم و برای فرهنگ و تمدن آن به دیده احترام می نگرم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری ایرنا نوشت: آلکساندر چیریچ از ورزشکاران سرشناس تیم ملی واترپلو صربستان و همچنین از قهرمانان نام آور این رشته ورزشی در قاره اروپا که اخیرا به عنوان سرمربی تیم ملی واترپلوی کشورمان انتخاب شده در آستانه عزیمت به تهران در دیدار با محمود شالویی از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی واترپلو جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد.
وی گفت: من تاحدودی با فرهنگ و هنر ایران آشنایی پیدا کرده ام و از طریق«امیر کاستاریکا» فیلم ساز شهیر صرب هم نسبت به عظمت و اعتلای سینمای ایران درسطح جهانی شناختی اجمالی حاصل کردم ولی مایلم که در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورم و حتی با ویژگی های سنتی و آداب پربار اجتماعی در ایران که ریشه های عمیق در تاریخ کهن و فرهنگی درخشان دارد، مطلع شوم.
چی‌ریچ در ادامه فرصت اقامت در ایران را مغتنم دانست و اظهارامیدواری کرد که بتواند درایفای مسئولیت خطیری که برعهده گرفته است، موفقیت های چشمگیری را برای جامعه ورزشی ایران به ارمغان آورد.
وی همچنین از سفر پیشین خود به ایران و مذاکره با مسئولین فدراسیون واترپلو در کشورمان عمیقا ابراز رضایت و خرسندی کرد و نحوه برخورد مقامات ورزشی در جمهوری اسلامی ایران را بسیار مناسب و صمیمانه خواند.
محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد در این دیدار هم در باره خصوصیات فرهنگی و آداب غنی اجتماعی و مهمان نوازی های گرم ایرانی توضیحات مبسوطی ارائه کرد و گفت: ایران سرزمینی با تمدن دیرینه، فرهنگی پویا و مردمی آگاه و مهربان است.
شالویی درادامه افزود: هرکسی که با این کشور و مردمان فرهنگ مدار آن مراوده و رفت و آمدی برقرار کند، می تواند بسرعت محبت و صمیمیت مردم این دیار را احساس و ادراک کند.
رایزن فرهنگی کشورمان اضافه کرد: جامعه ورزشی ایران به دلیل برخورداری از عناصر فرهنگی و معرفتی و بهره مندی از روح جوانمردی، فضائل اخلاقی و منش پهلوانی، همواره تاثیری مثبت و سازنده داشته و ضمن کسب مقبولیت عمومی در عرصه های جهانی نیز حائز افتخارات به یادماندنی شده است.
شالویی در ادامه، اظهار امیدواری کرد که حضور چیریچ در کشورمان با خیر و برکت و اثراتی مفید و ماندگار همراه باشد و ایشان بتواند با تجارب و دستاورد هایی ارزشمند به موطن خود بازگردد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب