امریکا به یک قدمی چین رسید

تیم ملی شنای امریکا روز گذشته با کسب دو عنوان طلای دیگر در ماده های چهار در ٢۰۰متر آزاد و ٢۰۰متر کرال پشت مردان با مجموع ١٢ مدال طلا پس از چین با ١٣ طلا در جایگاه دوم مجموع رقابت های شنا، شیرجه و واترپلو ایستاد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در روز ششم رقابت های جهانی شنا فینال سه ماده در بخش مردان، برگزار شد که طی آن در رویداد اول و در رقابت های ٢۰۰ متر کرال پشت “رایان لاچته” از امریکا با زمان یک دقیقه و ۵٣ ثانیه و ٧٩ صدم ثانیه زودتر از “کاوسکی” لهستانی از خط پایان گذشت تا پس از مدال طلای روز گذشته ی خود یک مدال طلای دیگر به کاروان شنای امریکا اضافه کند. در این ماده هموطن وی “کلاری” در جایگاه سوم ایستاد.

در دومین فینال برگزار شده ی عصر دیروز در بخش آقایان و در ٢۰۰متر قورباغه “دانیل گیورتا” از کشور مجارستان با زمان دو دقیقه و هفت ثانیه و ٢٣ صدم ثانیه زودتر از “کوچ” آلمانی و “متسون” فنلاندی موفق شد ٢۰۰ متر را طی کند و مدال طلا را به گردن بیاویزد.

همچنین در بخش مردان و در ماده ی ٢۰۰*۴ متر آزاد تیم امریکا موفق شد با زمان هفت دقیقه و یک ثانیه و ٧٢ صدم ثانیه با اختلافی بیش از دو ثانیه از روسیه پیشی گرفته و مقام اول را کسب کند. در این ماده تیم چین نیز در جایگاه سوم ایستاد.
در روز پنجم این دوره از مسابقات نیز رقابت های ٢۰۰متر مختلط و ١۰۰متر آزاد برگزار شد که به ترتیب “لوچته” از امریکا و “مگنوسن” از استرالیا موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

*نفرات برتر روزهای پنجم و ششم شنای مردان:
٢۰۰متر کرال پشت:
١. “رایان لاچته” از امریکا ١.۵٣.٧٩
٢. “راداسلوف کاوسکی” از لهستان ١.۵۴.٢۴
٣. “تایلر کلاری” از امریکا ١.۵۴.۶۴
٢۰۰متر قورباغه:
١. “دانیل گیورتا” از مجارستان ٢.۰٧.٢٣
٢. “مارکو کوچ” از آلمان ٢.۰٨.۵۴
٣. “متی متسون” از فنلاند ٢.۰٨.٩۵
٢۰۰*۴ آزاد:
١. تیم امریکا متشکل از “دوایر”، “لاچته”، “هوچین” و “برنز ٧.۰١.٧٢
٢. تیم روسیه متشکل از “ایزوتوف”، “لوبینتسف”، “لوبوزوف” و “سوخوروف” ٧.۰٣.٩٢
٣. تیم چین متشکل از “ونگ”، “هائو”، “لی” و “سان” ٧.۰۴.٧۴
٢۰۰ متر مختلط انفرادی:
١. “رایان لاچته” از امریکا ١.۵۴.٩٨
٢. “کوسوکه هاگینو” از ژاپن ١.۵۶.٢٩
٣. “تیاگو پریرا” از برزیل ١.۵۶.٣۰
١۰۰ متر آزاد:
١. “جیمز مگنوسن” از استرالیا ۴٧.٧١
٢. “جیمز فیگن” از از امریکا ۴٧.٨٢
٣. “ناتان آدریان” از امریکا ۴٧.٨۴

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ