تیم ملی واترپلو ساحلی

امیرحسین خانی: مسئولان به ما هم سر بزنند

بازیکن تیم ملی واترپلوی ساحلی ایران در حاشیه تمرین برای اعزام به بازی های ساحلی آسیا گفت: از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتظار داریم که لااقل از تمرینات تیم ملی واترپلو بازدید کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری ایسنا: امیرحسین خانی در حاشیه اردوی تیم ملی واترپلوی ساحلی اظهار کرد: بعد از انتخاب اعضای تیم ملی واترپلوی ساحلی ما با ۱۲ نفر تمرینات خود را شروع کردیم. دو ماه پیش تمرینات تیم ملی به خاطر نرفتن به بازی های آسیایی تعطیل شد و از آن پس بازیکنان تیم ملی در اختیار باشگاه ها تمرین می کردند. خوشبختانه در حال حاضر همه بازیکنان از نظر بدنی آماده هستند. ما فعلا زیر نظر رضا جعفری و علی امیریان بیشتر کارهای تاکتیکی انجام می دهیم و سعی داریم تا هماهنگی و آمادگی تیمی خود را بالا ببریم.

ملی پوش واترپلوی ایران عنوان کرد: بعد از نرفتن واترپلو به بازی های آسیایی اینچئون، همه بازیکنان ملی پوش ایران یک مقدار از نظر روحیه و انگیزشی ضربه خوردند. ولی حالا با تشکیل تیم ملی واترپلوی ساحلی با امید به اینکه این تیم به مسابقات آسیایی اعزام شود، سخت تمرین می کنیم. ما فقط از مسئولان فدراسیون انتظار نداریم بلکه از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این انتظار را داریم که از فدراسیون و رشته های زیر نظر فدراسیون شنا حمایت کنند. چند سال قبل واترپلو به بازی های آسیایی می رفت، دیده می شد اما در هشت سال اخیر توجه ها به این ورزش کمتر شده است. از مسئولان انتظار داریم که لااقل هر ماه یک ساعت سر تمرینات تیم ملی حضور یابند، همچنین از نظر مالی فدراسیون را حمایت کند تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

امیرحسین خانی گفت: تا کنون هفت تیم برای حضور در بازی های ساحلی آسیا اعلام آمادگی کرده‌اند. قزاقستان، کویت، سنگاپور، تایلند، عربستان و چند کشور دیگر برای این بازی ها آعلام آمادگی کرده‌اند. همه تیم های حاضر در این مسابقات قوی هستند.

او در ادامه گفت: همانطور که می دانید، قانون بازی تغییر کرده و مثلا زمین کوچکتر شده و دو تایم بازی هم کمتر شده است. می توانم بگویم از این جهت یک مقدار شرایط برای ما سخت تر است ولی با این حال اطمینان می دهم که شانس بالایی برای مدال گرفتن داریم. قبلا بازی به صورت چهار زمان هشت دقیقه‌ای برگزار می شد ولی الان مجموع زمان به دو تایم هشت دقیقه تغییر کرده است. از سوی دیگر همه تیم ها پیشرفت کرده اند. نمی توان گفت که مثلا کویت را که همیشه برده ایم، باز هم در این مسابقات می بریم.

 خانی خاطرنشان کرد: نتیجه ای که تیم ملی واترپلوی ساحلی و تیم ملی واترپلوی جوانان در مسابقات آسیایی می گیرند، خیلی برای واترپلوی کشورمان حائز اهمیت است. اگر بتوانیم مدال بگیریم، واترپلو دوباره به چشم می آید. اگر هم تیم ساحلی و هم جوانان مدال بگیرند، این نشان می دهد که با وجود همه مشکلات و اعزام نشدن به بازی های آسیایی باز هم انگیزه خودمان را از دست نداده‌ایم. امیدوارم مسئولان هم قدری به ما توجه داشته باشند تا در آینده بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

 او در پایان گفت: هدف ما این است که با یک نتیجه قابل قبول بتوانیم واترپلو را دوباره زنده کنیم و دید مسئولان به این رشته ورزشی را تغییر دهیم. امیدوارم وزارت ورزش از فدراسیون حمایت کند و ما بتوانیم خودمان را برای بازی های آسیایی چهار سال بعد آماده کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب