امیرحسین رهبر: اردوی یونان به نفع واترپلو ایران است

عضو تیم ملی واترپلو ایران گفت: اردوی تدارکاتی تیم ملی واترپلو در کشور یونان میتواند روند رشد کیفی تیم را بهبود و تسریع بخشد.

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امیر حسین رهبر از جمله چهره‌های پر تلاش در ورزش واترپلو است که در تیم ملی حضور داشته و با سایر بازیکان زیر نظر مربیان تیم ملی واترپلو ایران خود را برای حضوری شایسته در بازی‌های آسیایی سال جاری در هانگژو چین آماده می کند. با وی گفتگویی ترتیب دادیم تا نظرات او را پیرامون مسائل روز ورزش واترپلو در کشور جویا شویم.

وی در ابتدای گفتگو در رابطه با سابقه ورزشی خود گفت: از سال ۱۳۸۲ با فعالیت در رشته ورزشی شنا با ورزش‌های آبی آشنا شدم و از سال ۱۳۸۸ به شکل جدی فعالیت خود را در رشته واترپلو آغاز کردم و تا کنون کسب چندین مدال کشوری، باشگاهی و ملی در کارنامه ورزشی من وجود دارد که مهم ترین آنها مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی است.

امیر حسین رهبر سپس در رابطه با فعالیت های باشگاهی خود گفت: در سال ۱۳۹۲ در تیم های باشگاهی واترپلو عضو شده و در رقابتها لیگ واترپلو شرکت کردم . تیم کنونی من تیم واترپلو شهید نوفلاح تهران است که با این تیم موفق شدیم در رقابتهای لیگ برتر واترپلو کشور در سال ۱۴۰۰ به مقام قهرمانی برسیم و به کاپ قهرمانی دست پیدا کنیم.

وی در رابطه با کیفیت رقابتهای لیگ برتر واترپلو سال گذشته گفت: رقابت‌های لیگ برتر واترپلو سال گذشته نسبت به سالهای قبل از کرونا با حضور تیم ها و تعداد مسابقات کمتری برگزار شد اما در عین حال کیفیت بدی نداشت و تیم ها علیرغم عدم حضور در کوران مسابقات بخاطر شیوع کرونا، رقابتهای نسبتا خوبی را برگزار کردند.

عضو تیم ملی واترپلو کشورمان در ادامه گفتگو در رابطه با مصدومیت ورزشی خود گفت: متاسفانه در بازی در مقابل تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران در جریان رقابتهای لیگ برتر واترپلوی کشور، یکی از انگشتان دست من شکست و به همین دلیل نتوانستم در دیدار فینال این رقابتها حضور پیدا کنم. که در شرایط کنونی این مصدومیت تقریبا برطرف شده و تمرینات تیمی خود را باسایر بازیکنان تیم ملی واترپلو کشور از ابتدای فروردین ماه امسال آغاز کرده ام.

چگونگی تمرینات تیم ملی واترپلوی ایران برای حضوری شایسته در بازیهای آسیایی هانگژوی چین سوال بعدی ما از امیر حسین رهبر بود که وی در این رابطه گفت: تمرینات تیم ملی به شکل بسیار جدی و تحت نظر وحید رضایی به عنوان مربی و الکساندر چیریچ به عنوان سر مربی پیش می رود و انشالله قرار است که در اردیبهشت ماه یک اردوی تدارکاتی در کشور یونان داشته باشیم که از نظر من این اردو بسیار مهم بوده و میتواند روند رشد کیفی تیم ملی واترپلو را بهبود و تسریع بخشد .

وی ادامه داد : تیم ملی واترپلوی ایران برای رسیدن به بهترین و بالاترین سطح آمادگی احتیاج مبرم به برگزاری بازیهای رسمی بین المللی دارد. آخرین بازی رسمی ما در چهار سال پیش در برابر تیم ملی واترپلو چین بود و بعد از آن بنا به شرایط خاص، از جمله شیوع ویروس کرونا هیچ دیدار رسمی بین المللی را تا کنون نداشته ایم. در ضمن با توجه به تغییر تعداد زیادی از قوانین واترپلو برگزاری بازیهای رسمی واترپلو در زمینه تطبیق بازیکنان با این قوانین جدید هم برای ما بسیار کاربردی خواهد بود .

امیر حسین رهبر سپس به کسب مقام سومی تیم ملی واترپلوی کشور در بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی اشاره کرد و گفت : قطعا هدف همه ما این خواهد بود که مقام سومی خود را در بازیهای آسیایی امسال تکرار کرده و یا حتی در فینال حضور پیدا کنیم، اما این کار بسیار دشوار است، توقعات از تیم ما بالا رفته است و هیچ حریفی ما را دست کم نخواهد گرفت و البته تیم چین هم میخواهد انتقام شکست خود از تیم ملی واترپلوی ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا را بگیرد که این امر با توجه بر برگزاری بازیهای آسیایی سال جاری در چین، کار ما را سخت تر خواهد کرد .

به عنوان اخرین سوال از امیر حسین رهبر در رابطه با لژیونر شدن واترپلوئیست‌های ملی پوش ایرانی پرسیدیم که وی در این رابطه گفت : قطعا این امر به نفع ورزش ملی ما خواهد بود و بازیکنانی که در تیم های باشگاهی صاحب نام در رشته واترپلو در دنیا فعالیت میکنند مثل شایان قاسمی و یا ارشیا الماسی میتوانند تجارب ارزنده خود را از حضور در لیگ ها باشگاهی معتبر دنیا ،در اختیار سایر بازیکنان تیم ملی وترپلوی ایران قرار داده و نقش مهمی در بالا بردن سطح کیفی بازیهای تیم ملی داشته باشند .

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب