امیر حسین کیهانی: بهترین‌ها را برای تیم ملی می‌خواهیم/ چیریچ فوق‌العاده‌ است

ملی‌پوش تیم واترپلو ایران گفت: با همین شرایط سخت تمرین می‌کنیم و بهترین‌ها را برای تیم ملی کشورمان می‌خواهیم. به قطع می‌توانم بگویم چیریچ یکی از فوق‌العاده‌ترین مربیانی است که در دوران ورزشی‌ام دیدم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، تمرینات تیم ملی واترپلو ایران پس از مدت‌ها تعطیلی، چند روزی است که در استخر ۹ دی پیگیری می‌شود. این تیم خود را برای حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین آماده می‌کند.

«امیرحسین کیهانی» ملی‌پوش کشورمان که هشت سال از حضور او در تیم ملی می‌گذرد در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در خصوص شرایط تیم اظهار داشت: بعد از این که مدال برنز بازی‌های آسیایی را به دست آوردیم، فکر می‌کردیم خیلی چیزها تغییر کند اما شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی موجود باعث شد تا نتوانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما برای انتخابی المپیک شانس داشتیم و می‌توانستیم با تیم قزاقستان برای به دست آوردن سهمیه رقابت کنیم. به نظر من و مربیان تیم ملی، این شانس را داشتیم تا به المپیک برویم اما متاسفانه به خاطر کرونا این شانس را از دست دادیم.

ملی‌پوش واترپلو کشورمان اضافه کرد: بازیکنان تیم ملی از طریق مربیگری درآمد اندکی داشتند اما متاسفانه آن هم به دلیل شیوع کرونا حذف شد. تمام ورزش‌ها با شروع همه‌گیری کرونا به تعطیلی کشیده شد اما واترپلو بیش از همه رشته‌ها آسیب دید و دلیل این موضوع را نمی‌دانم. بچه‌های ما مجبور بودند در خیابان تمرین کنند و خود را آماده نگه دارند. بازیکنان واترپلو از لحاظ مالی به خوبی تامین نمی‌شوند.

او افزود: این موضوع را می‌دانیم که وضعیت اقتصادی بد است اما از بازیکنان تیم ملی به خوبی حمایت نمی‌شود و تنها آب باریکه‌ای از فدراسیون به عنوان حقوق به آن‌ها پرداخت می‌شود که به اندازه حقوق یک کارگر ساده نیز نیست. همه بچه‌ها از سر کار به تمرین تیم ملی می‌آیند و با کلی خستگی کار خود را پیش می‌برند اما با همین شرایط تمرین می‌کنیم و بهترین‌ها را برای خود و تیم ملی کشورمان می‌خواهیم.

کیهانی تصریح کرد: حالا نیز تمرینات چند روزی است که شروع شده و به صورت سبک پیگیری می‌شود. این تمرینات بیشتر برای آماده‌سازی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است. انشالله بتوانیم در این بازی ها نیز دوباره مدال بیاوریم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این تیم شانس مدالی بالاتر از برنز در رقابت‌های آسیایی دارد یا خیر بیان کرد: کسب مقام بالاتر از سوم، دور از ذهن نیست. تیم قزاقستان ۶ بازیکن سن بالا دارد و آن‌ها به زودی از دنیای حرفه‌ای خداحافظی می‌کنند و به طور حتم تیمشان از نظر تجربه‌ای ضعیف می‌شود. در دوره قبل نیز به تجربه قزاق‌ها باختیم و اختلاف زیادی با آن‌ها نداشتیم.

کیهانی ادامه داد: به نظر من اگر بتوانیم چین را دوباره شکست بدهیم، توانایی دوم شدن را نیز داریم. اما باید واقع بین هم باشیم. ژاپن خیلی از ما جلوتر است و ما هنوز شانسی برای رقابت با این تیم نداریم.

ملی‌پوش واترپلو کشورمان در مورد حس خود از کار کردن با «الکساندر چیریچ» گفت: او در دوران بازیگری خود سه مدال المپیک دارد و به قطع می‌توانم بگویم که یکی از فوق‌العاده‌ترین مربیانی است که در دوران ورزشی‌ام دیدم. هم از لحاظ انرژی دادن به بچه‌ها که به پای بازیکنان ایستاد و برای تیم تلاش کرد و هم از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی واقعا در سطح بالایی قرار دارد. بالاخره صربستان مهد واترپلو جهان است و او نیز یکی از بازیکنان خوب این کشور بوده است.

وی ادامه داد: چیریچ در گرفتن مدال بازی‌های آسیایی، مدال‌هایی که از گذشته‌ گرفته بودیم مانند بازی‌های اسلامی و توسعه واترپلو و مدال‌های دیگر خیلی به ما کمک کرد و این اتفاقات به دلیل وجود این آدم بوده است.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.