“انجل” و “هوسوز” بهترین شناگران سال اروپا شدند

“یانیک انجل” فرانسوی و “کاتینکا هوسوزوی” مجارستانی طی مراسمی از طرف فدراسیون شنای اروپا (LEN) به عنوان شناگر سال ۲۰۱۳ اروپا در دو بخش مردان و زنان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “انجل” پس از درخشش در رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن برای دومین سال متوالی این جایزه را به خود اختصاص داد. این ورزشکار فرانسوی در رقابت های المپیک موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شد. او عضو تیم ۱۰۰*۴ متر آزاد تیمی فرانسه بود که در این رقابت ها به پیروزی رسید و پس از آن رکورد ۲۰۰متر آزاد فرانسه را ارتقا داد و موفق به کسب مدال شد.
به کمک “انجل”، فرانسه در رقابت های جهانی بارسلونا موفق به کسب اولین مدال طلای خود در ماده ی ۱۰۰*۴ متر آزاد شد. این کشور در این رقابت ها موفق به پیشی گرفتن از تیم های پرقدرتی چون امریکا و روسیه شد.
دو روز پس از موفقیت در ماده ی ۱۰۰*۴ متر وی توانست با اختلافی بیش از یک ثانیه نسبت به “کونور دایر” امریکایی مدال طلای ماده ی ۲۰۰متر آزاد را نیز از آن خود کند.

“هوسوزو” پس از گذراندن سالی شگفت انگیز عنوان برترین شناگر زن اروپایی را به خود اختصاص داد. او پس از کسب دو نشان طلا و یک برنز در رقابت های جهانی و همچنین قهرمانی در کاپ جهانی شنا و ثبت سه رکورد جدید در این رقابت ها با اقتدار و فاصله ی زیادی نسبت به سایر اروپایی ها این عنوان را به دست آورد.

در بخش دیگر این مراسم بزرگان آب های آزاد فینا یعنی “لورز” آلمانی و “گریمالدی” ایتالیایی عناوین بهترین شناگران آب های آزاد سال ۲۰۱۳ اروپا را از آن خود کردند.
ورزشکار آلمانی برای سومین سال پیاپی این عنوان را از آن خود کرد تا در مجموع چهار بار بهترین شناگر مرد آب های آزاد اروپا لقب بگیرد.
او در ماده ی پنج کیلومتر تیمی، ۲۵ کیلومتر انفرادی و ۱۰ کیلومتر نشان طلا و در ماده ی پنج کیلومتر انفرادی نشان برنز را در رقابت های ۲۰۱۳ از آن خود کرد تا همچنان در آب های آزاد بهترین باشد.

“گریمالدی” ایتالیایی نیز به لطف کسب نشان طلا در ماده ی ۲۵ کیلومتر انفرادی رقابت های جهانی موفق به دریافت این عنوان شد.

جوایز و احکام ورزشکاران در اولین رویدادی که با حضور آن ها همراه می شود به آن ها اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ