اکبرنژاد: هدف اصلی ما حضور در فینال بازی های آسیایی است

مربی تیم ملی واترپلو گفت : هدف اصلی ما و همچنین فدراسیون حضور در فینال بازی های آسیایی است تا بتوانیم مانند قهرمانی آسیا در هانگژو هم خوش بدرخشیم .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ؛ رقابت‌های لیگ جهانی واترپلو مردان از پانزدهم الی هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر برلین آلمان با حضور هشت تیم در دو گروه برگزار می‌شود. طبق قرعه‌کشی انجام شده ایران با تیم‌های رومانی، قزاقستان و نیوزیلند همگروه است و در گروه دیگر هم آلمان، چین، مالت به همراه آفریقای جنوبی در یک گروه قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه امیرعباس اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو پیش از حضور در لیگ جهانی اظهار داشت: خداراشکر شرایط بچه‌ها بسیار خوب است و در این مدت هم تمرینات بسیار خوبی پشت سر گذاشته‌ایم و امید زیادی داریم تا بتوانیم با تمریناتی که داشته‌ایم در مسابقات بهترین عملکرد را ارائه دهیم. تمام بازیکنان را به همراه خواهیم داشت جز امیرحسین کیهانی که به دلیل تعهدی که به باشگاه خود در یونان داشت کنار ما نیست و امید آقایی کریم هم بابت مشکل در بحث روادید نمی‌تواند ما را همراهی کند. سهیل رستمیان و شایان قاسمی لژیونرهای ما در لیگ فرانسه و بلژیک هم در دل مسابقات به جمع ما اضافه خواهند شد.

وی افزود: البته باید بدانیم ممکن است در مقابل برخی تیم‌های اروپایی تن به شکست بدهیم اما تارگت و هدف اصلی خود ما و همچنین فدراسیون برای حضور در بازی‌های آسیایی تنظیم شده است تا بتوانیم همانند قهرمانی آسیا در هانگژو هم خودمان را در فینال ببینیم.

مربی تیم ملی واترپلو ادامه داد: در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم هر چند جز قزاقستان که یک تیم شناخته شده برای ما است سایر تیم‌ها از جمله رومانی و نیوزیلند برای ما نا آشنا هستند. در گذشته شاید با آنها بازی انجام داده باشیم اما اکنون نسبت به گذشته نسل جدیدی به خود دیده‌اند و به نظرم یک چلنچ خوبی است تا هم مقابل این تیم و هم نیوزیلند بسنجیم در چه سطحی از واترپلوی روز دنیا هستیم.

اکبرنژاد عنوان کرد: قزاقستان تیمی شناخته شده است که در مسابقات آسیایی به خوبی نقاط ضعف و قوت آنها را می‌دانیم اما دو تیم دیگر برای ما ناشناس هستند. فکر می‌کنم این رویداد اتفاق خوبی برای ما قلمداد شود تا نفرات را بهتر از قبل بشناسیم چون برنامه‌ریزی خود ما و فدراسیون در این است که تغییرات را به مرور زمان در ترکیب تیم ملی ایجاد کنیم. خوشبختانه توانایی بچه‌های ما بالا است و دنبال این هستیم تا بتوانیم در این مسابقات که پلی برای ورود به لیگ جهانی است عملکرد خوبی داشته باشیم و از اعتلای نام واترپلو ایران در مقابل تیم‌های خوب دفاع کنیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.