بالسینی: المپیک ۲۰۲۰ را با «وایلدکارت» نمی‌خواهم/ شنای ایران سهمیه حضور در توکیو را کسب می‌کند

ملی‌پوش شنای کشورمان گفت: قول می‌دهم که شنای ایران سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد و ان‌شاالله در توکیو حضور خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ متین بالسینی، ملی‌پوش شنای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون شرایط تمرینی این روزهایش اظهار داشت: هفته‌ای ۹ جلسه در آب تمرین می‌کنم و ۱۲ جلسه هم به بدنسازی و سایر تمرینات می‌پردازم. از تابستان سال ۱۳۹۹ کمی روال بهتر شده و با خیال راحت‌تری به آماده‌سازی بدنی می‌پردازم و به‌دنبال این هستم که هر روز از دیروز خودم بهتر باشم.

وی درباره رکوردگیری و هدف‌اش بیان کرد: یک ماه پیش در رکوردگیری و در تمرین، رکورد ۲۰۰ متر ایران را جابه‌جا کردم. هدف من در نگاه اول کسب سهمیه نیست، بلکه به این فکر می‌کنم تا ۲۰۰ متر را زیر ۲ دقیقه شنا کنم که همان پارامتر ورودی به مسابقات المپیک نیز هست.

بالسینی با اشاره به شرایط کرونایی جهان و لغو مسابقات عنوان کرد: خیلی از مسابقات گزینشی المپیک توکیو لغو شده و برنامه‌های فینا هم به‌هم ریخته؛ تا به امروز تصمیم بر این است که اواخر اسفند مسابقات ورودی به المپیک برگزار شود و در آخر این فدراسیون است که تصمیم می‌گیرد به کدام مسابقات اعزام شویم.

این شناگر ایرانی در خصوص مسابقات لیگ برتر و اردوهای مشترک شنا گفت: مقرر شده که در هفته سوم اسفندماه آتی دور اول لیگ برگزار شود اما فعلاً اطلاعی از دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه مسابقات نداریم. درباره اردوهای مشترک هم بعضی‌اوقات شناگرانی از شهرستان‌ها به استخر آزادی می‌آیند و تمرین می‌کنیم ولی به‌دلیل شرایط بهداشتی هنوز اردوی مشترک خوب و متمرکز نداشته‌ایم.

متین بالسینی نهایتاً در مورد سهمیه وایلدکارت المپیک ۲۰۲۰ توکیو تأکید کرد: من به‌شخصه اگر با وایلدکارت مجاز به حضور در رویداد المپیک شوم، به توکیو نخواهم رفت؛ همین‌جا قول می‌دهم که شنای ایران سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد و ان‌شاالله در توکیو حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.