برای المپیک ریاضت می کشم/ باید عقب ماندگی های شنا را جبران کنیم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محمد بیداریان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با بیان این مطلب افزود:‌ در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز بازیهای المپیک لندن تمریناتم سه نوبت در روز انجام می شود که یک نوبت آن به تمرین با وزنه و بیرون از آب اختصاص دارد.

وی افزود:‌ تغییرات چهار سال گذشته لطمات زیادی به بدنه شنای کشور وارد کرده است و پس از المپیک پکن ما دو سال بد را پشت سر گذاشته و دو سال ماقبل را نیز به جبران ضررهای ناشی از عقبگرد سطح فعالیتها گذرانده ایم.

دارنده سهمیه “وایلد کارت” شنا دربازیهای المپیک لندن درعین حال افزود: ‌از سوی فدراسیون فیزیوتراپ، ‌ماسا‍ژور و امکانات ورزشی در اختیارم قرار گرفته است و تمرینات به صورت جدی در حال انجام است.

بیداریان افزود: تغییرات پی درپی فدراسیون فرصت آماده سازی و برنامه ریزی کلان را از این مجموعه سلب کرده بود و امیدوارم با درایت مدیریت کنونی بتوانیم از هم اکنون برای المپیک بعدی برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

وی گفت:‌مدیریت جدید فدراسیون خوشبختانه کادر فنی را ابقاء‌ کرد تا بدنه فدراسیون بیش از پیش لطمه ندیده و این کادر با قوت هرچه بهتری به کار خود ادامه دهد.

بیداریان در پایان اظهار امیدواری کرد تا مسئولان ورزش کشور با درایت خود ضمن پشتیبانی از مسئولان فعلی آمادگی برای حضور قدرتمند در المپیک دوره بعد را هموار سازند.

براساس این گزارش برانوش نیک بین سرپرست فدراسیون شنا درگفت وگو با ایرنا در این خصوص یادآور شد ‌: فدراسیون از تمامی امکانات برای آماده سازی هرچه بهتر نماینده دارای وایلد کارت شنای کشورمان بهره می برد.

به گفته وی، بیداریان دوران خدمت وظیفه را طی می کند و مراحل قانونی پرداخت دستمزد ماهانه وی طی شده و همانند سال گذشته این حقوق از ابتدای سال جاری پرداخت خواهد شد.

نیک بین افزود:‌ دو ورزشگاه آزادی و نهم دی به منظور انجام تمرینات روزانه در اختیار دارنده وایلد کارت شنای کشورمان قرار گرفته و فدراسیون از وجود یک مربی خارجی و دو کمک مربی ایرانی برای تحت نظر گرفتن ایشان بهره گرفته است.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ