برنامه کامل زمانبندی مسابقات واترپلو المپیک ریو

مسابقات واترپلو المپیک ریو ۲۰۱۶ از صبح روز شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد. البته رقابت‌ها از دو روز قبل از آن و با فوتبال زنان شروع شده بود.

ورزشهای آبی حاضر در المپیک هم از فردای روز افتتاحیه مسابقاتشان آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد این رشته ها هستند.

مسابقات زیرمجموعه فینا از صبح امروز (شنبه)به وقت برزیل با برگزاری واترپلو مردان شروع می‌شود. در ادامه هم پیگیری این مسابقات به همراه شروع مرحله مقدماتی رقابت‌های پرطرفدار شنا در برنامه است. عصر امروز هم چهار فینال در مسابقات شنا برگزار می‌شود تا نخستین مدال آوران جهان ورزش‌های آبی از بین شناگران انتخاب شوند.

رقابت‌های شیرجه با فینال ماده سه متر هماهنگ دو نفره زنان از روز دوم آغاز می‌شود. مسابقات این رشته ها ادامه پیدا می کند تا روز هشتم که شنای المپیک با برگزاری فینال ماده های استقامتی به پایان برسد. از روز نهم (۲۴ مرداد ۱۳۹۵) نخستین فینال مسابقات شنای موزون برگزار خواهد شد. روز دهم هم مسابقات آب‌های آزاد شروع می‌شود تا تمامی رشته‌های زیرمجموعه فینا به طور رسمی وارد مسابقات شوند.

روز شنبه (۳۰ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مسابقات باقی مانده شیرجه و واترپلو پرونده ورزش‌های آبی سی و یکمین دوره المپیک به میزبانی ریو بسته می‌شود.

از ایران یک نماینده در این رشته ها حضور دارد. آریا نسیمی شاد شناگر جوان ایران که عنوان جوانترین عضو کاروان ورزشی کشور در بازی‌های المپیک ریو را هم به دوش می‌کشد. نسیمی شاد باید ظهر روز سه‌شنبه (۱۹ مرداد ۱۳۹۵) در تنها ماده رقابتی خود یعنی ۲۰۰متر قورباغه به آب بزند.

طبق برنامه ریزی کمیته برگزاری مسابقات، رقابت‌ها در سه زمان صبح، ظهر و عصر برگزار می‌شود. رقابت‌های صبح از ساعت ۹:۰۰ به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت تهران)، رقابت های ظهر از ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) و مسابقات شب از ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی (۰۵:۳۰ صبح به وقت تهران) آغاز می‌شود.

مسابقات واترپلو صبح، ظهر و عصر هر روز تا پایان بازیهای المپیک (۳۰ مرداد ۱۳۹۵) ادامه می‌یابد. با پایان مسابقات انتخابی ۱۲ تیم در بخش مردان و ۸ تیم در بخش زنان جواز حضور در سی و یکمین دوره بازی‌های تابستانی المپیک را کسب کرده اند. تیم‌ها تا روز هشتم (۲۴ مرداد ۱۳۹۵) مسابقات مرحله مقدماتی را برگزار می‌کنند و پس از آن چهره تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی مشخص می‌شود.

واترپلو نخستین ورزش تیمی تاریخ المپیک است. این رشته از المپیک ۱۹۰۰ پاریس به این مسابقات اضافه شد. رقابت‌های زنان  هم از سال ۲۰۰۰ و المپیک سیدنی شروع شد.

 

گروهبندی تیم ها در مسابقات واترپلو المپیک ریو ۲۰۱۶:

بخش مردان:

  • گروه A: صربستان – یونان – برزیل – استرالیا – ژاپن – مجارستان
  • گروه B: آمریکا – فرانسه – مونتنگرو – ایتالیا – کرواسی

 

بخش زنان:

  • گروه A: ایتالیا – روسیه – استرالیا – برزیل
  • گروه B: اسپانیا – چین – مجارستان – آمریکا

 

 

 

برنامه مسابقات واترپلو مردان در المپیک ریو:

( ۱۶ تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۵)

 

روز نخست (۱۶ مرداد ۱۳۹۵):

  1. صربستان – مجارستان
  2. آمریکا – کرواسی
  3. اسپانیا – ایتالیا
  4. یونان – ژاپن
  5. فرانسه – مونتنگرو
  6. برزیل – استرالیا

 

روز دوم (۱۸مرداد ۱۳۹۵):

  1. صربستان – یونان
  2. ایتالیا – فرانسه
  3. آمریکا – اسپانیا
  4. مجارستان – استرالیا
  5. ژاپن – برزیل
  6. کرواسی – مونتنگرو

 

روز سوم: در بخش مردان مسابقه ای برگزار نمی شود

 

روز چهارم (۲۰ مرداد ۱۳۹۵):

  1. فرانسه – آمریکا
  2. مونتنگرو – ایتالیا
  3. برزیل – صربستان
  4. اسپانیا – کرواسی

 

روز پنجم:در بخش مردان مسابقه ای برگزار نمی شود

 

روز ششم (۲۲ مرداد ۱۳۹۵):

  1. آمریکا – مونتنگرو
  2. یونان – برزیل
  3. اسپانیا – فرانسه
  4. صربستان – استرالیا

 

روز هفتم: پنجم:در بخش مردان مسابقه ای برگزار نمی شود

 

روز هشتم (۲۴ مرداد ۱۳۹۵):

  1. مونتنگرو – اسپانیا
  2. استرالیا – یونان
  3. آمریکا – ایتالیا
  4. فرانسه – کرواسی
  5. صربستان – ژاپن
  6. برزیل – مجارستان

 

روز نهم: پایان مرحله گروهی و شروع مسابقات حذفی

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب