بیداریان: تعویق بازی‌های آسیایی ضربه بزرگی به اردوها زد

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: هدف‌مان این بود که تیم ملی واترپلو به دیدار فینال بازی‌های آسیایی برسد، چرا که مدعی کسب مدال بودند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هادی بیداریان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری میزان، دربار اعزام دو شناگر به رقابت‌های شنای قهرمانی جهان در مجارستان، اظهار داشت: هدف از اعزام این دو شناگر کسب تجربه و افزایش آمادگی برای حضوری شایسته در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه است. قرار است متین سهران در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد و مهرشاد افقری در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه راهی رقابت‌های قهرمانی جهان شوند. هرچند هدف اصلی کسب تجربه است، اما از این دو شناگر توقعاتی هم داریم و انتظار داریم رکوردهای خوبی ثبت کنند. امیدوارم با ادامه همین روند این دو شناگر در کنار سایر ورزشکاران اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی که از ۲۸ خرداد تا ۱۲ تیر ماه در قونیه برگزار خواهد شد، بدرخشند.

دبیر فدراسیون شنا با تاکید بر برنامه‌ریزی برای حضوری شایسته در بازی‌های کشورهای اسلامی، افزود: در دوره گذشته این بازی‌ها در باکو موفق به کسب ۳ مدال در شنا و ۴ مدال در شیرجه شدیم و تیم ملی واترپلو هم به عنوان دومی رسید. در نظر داشتیم شناگران پس از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان بتوانند بهترین عملکرد را در بازی‌های آسیایی داشته باشند که متاسفانه این بازی‌ها فعلا لغو شده است. همچنین هدف‌مان این بود که تیم ملی واترپلو به دیدار فینال بازی‌های آسیایی برسد، چرا که مدعی کسب مدال بودند.

بیداریان در واکنش به تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعویق ناگهانی این بازی‌های ضربه بزرگی به اردوهای تیم‌های ملی شنا، شیرجه و واترپلو زد. پس از رسمی شدن خبر تعویق بازی‌های آسیایی در اسرع وقت جلسه‌ای تشکیل دادیم و طرح موضوع شد تا روند برگزاری اردوها با تغییرات روبرو نشود و شناگران همگی در اردوها بمانند و به کار خود ادامه دهند.

دبیر فدراسیون شنا با اعلان یک خبر جدید، اظهار کرد: آمادگی خود برای میزبانی از رقابت‌های واترپلوی قهرمانی آسیا را به کنفدارسیون شنا آسیا اعلام کرده‌‌ایم که قرار است در شهریور ماه برگزار شود. امیداوریم بتوانیم مجوزهای لازم را بگیریم تا از رویداد معتبر میزبانی کنیم.

وی در مورد پایان همکاری با چیریچ و زمان اعلام سرمربی جدید تیم ملی واترپلو، گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ادامه همکاری با چیریچ میسر نشد. پس از این اتفاق رئیس فدراسیون شنا بر این عقیده است که باید یک مربی برجسته خارجی و تراز اول هدایت تیم ملی واترپلو را برعهده بگیرد. در حال شناسایی کاندیداهای مد نظر هستیم و قطعا به زودی سرمربی تیم ملی واترپلو را معرفی خواهیم کرد.

بیداریان در پایان گفت: ۸ شناگر راهی بازی‌های کشورهای اسلامی خواهند شد که فعلا حضور سهران و افقری در این بازی‌ها قطعی شده، اما قرار است مابقی نفرات از طریق مسابقات انتخابی که اواخر خرداد ماه برگزار خواهد شد، مشخص شوند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.