تائید طرح بازگشایی یک استخر در مراکز استان ها جهت فعالیت های تمرینی و آموزشی

در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش بازگشایی حداقل یک استخر در مراکز استان ها با ضوابط خاص زیر نظر فدراسیون های شنا و پزشکی ورزشی صرفا جهت فعالیت تیم های ورزشی و آموزشی مورد تائید قرار گرفت تا برای اخذ مجوز از وزارت بهداشت ارسال شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش صبح امروز (دوشنبه) به میزبانی فدراسیون شنا در سالن جلسات استخر ۹ دی برگزار شد. در این جلسه محسن رضوانی رئیس فدراسیون با برشمردن اقدامات انجام شده در خصوص تهیه شیوه نامه های بهداشتی جهت بازگشایی استخر ها از رایزنی های انجام شده در این خصوص سخن گفت. همچنین شرایط قهرمانان تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو را در محدودیت های کرونا به سمع و نظر حاضران رساند.

همچنین محسن سمیع زاده مدیر تیم های ملی شنا ایران نیز ضمن تاکید بر سالم تر بودن محیط استخر ها و عدم انتشار ویروس در آب با کلر چهار الی هفت ppm بر لزوم بازگشایی استخرها جهت ساماندهی فعالیت تیم های ملی، باشگاهی و همچنین اشتغال مربیان شنا و نجات غریق در سراسر کشور تاکید کرد.

با موافقت دکتر مسجدی ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش و دکتر ماهر جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران مقرر شد بر اساس درخواست فدراسیون شنا در فاز اول با طرح بازگشایی یک استخر در مراکز استان ها طبق شرایط و ضوابط خاص تحت نظر فدراسیون های پزشکی ورزشی و فدراسیون شنا صرفا جهت تمرین تیم های ورزشی و فعالیت های آموزشی موافقت شود تا در نهایت این طرح به تایید وزارت بهداشت برسد و قابلیت اجرایی داشته باشد.

در پایان این جلسه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به دعوت محسن رضوانی از فضای استخر ۹ دی بازدید داشتند و زیرساخت ها و استانداردهای این استخر را جهت بازگشایی مورد ارزیابی قرار دادند.

در صورت موفقیت فاز نخست بازگشایی استخرها در مراحل بعدی تعداد بیشتری از اماکن ورزش های آبی اجازه فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب