تشریح ساختار سازمان تیم‌های ملی شنا و برنامه‌ی جدید تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان توسط محسن سمیع‌‌زاده 

رئیس سازمان تیم‌های ملی شنا در گفتگو با سایت فدراسیون، به تشریح برنامه‌ها و اهداف کلی این سازمان پرداخت.

محسن سمیع‌زاده رئیس سازمان تیم‌های ملی شنا پس از انتصاب در این سمت در فدراسیون ورزشهای آبی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی دکتر دنیامالی وزیر ورزش و جوانان تشکیل ستاد بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ و بازیهای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است که فدراسیون ورزشهای آبی نیز برای تحقق این مهم گام برداشته بطوریکه در چند سال گذشته اتفاقات خیلی خوبی در رشته شنا رخ داده است که می توانم  به جابه‌جایی رکوردهای ملی در کلیه رده‌های سنی، کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان، کسب مدال‌هایی در مسابقات رده‌های سنی آسیا اشاره کنم که همه بیانگر این مهم است که شنا یک جهشی را در سالیان گذشته، داشته است.

او ادامه داد: با توجه به نیاز تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و بازی‌های المپیک ۲۰۲۸، فدراسیون ورزش‌های آبی، جان اونسوی یکی از مربیان برجسته‌ی شنای دنیا از کشور ترکیه را که سابقه کار در کشور آمریکا را هم داشته، به عنوان مشاور و مدیر فنی تیم‌های ملی شنا استخدام کرده است. از این رو برای هماهنگی بین مدیر فنی خارجی تیم ملی و مربیان خوب ایرانی که در طی این سال‌ها موفق شدند، افتخارات زیادی کسب کنند، فدراسیون ساختاری ارائه داده که بنده به عنوان مسئول سازمان تیم‌های ملی  انتخاب شدم که بتوانم بین شناگران، مربیان و جان اونسوی یک کانال ارتباطی باشم تا با ایجاد فرآیندهایی برای موفقیت بیشتر،  زمینه‌ی  ورودهای بازیهای المپیک لس‌آنجلس و فینال بازیهای آسیایی و کسب مدال را بوجود آوریم.

رئیس سازمان تیم‌های ملی شنا تصریح کرد: در این سازمان تلاش می‌کنیم در قالب یک کار منسجم و هماهنگی با مدیر فنی تیم ملی، مربیان و شناگران، حرکت کنیم و تاکید دارم که این ساختار مبتنی بر توجه به مربیان داخلی ترسیم شده است بطوریکه همه مربیان داخلی بایستی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها دخیل  و مطلع باشند و شفافیت وجود دارد و در حقیقت این ساختار مبتنی بر حضور مربیان شناگر‌ساز است.

محسن سمیع‌زاده گفت: ترسیم و طراحی برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت برای شنای ایران به همراه مدیرفنی تیمهای ملی و همه مربیانی که شناگر ساز هستند همچنین گامر دیلانچیان سرمربی تیم ملی، یکی دیگر از کارهایی است که در قالب این سازمان رقم خواهیم زد.

رئیس سازمان تیم های ملی شنا گفت: یکی از اتفاقاتی که در قالب این سازمان رخ خواهد داد، ساختار مسابقاتی شنا را باید تغییر بدهیم و بر اساس الگو و متد LTD مسابقات را پیش خواهیم برد که از آسانید و قهرمانان صاحبنام شنای کشور سعید آشتیانی در این بحث کمک و بهره‌گیری خواهیم کرد. رده‌ی سنی نوجوانان که سنین ۱۳ و ۱۴ سال هستند و یک رده‌ی با اهمیت محسوب می‌شود برای اولین بار ایجاد خواهیم کرد البته با کادر فنی مجزا و با نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌های ملی و ساختاری که ایشان ترسیم خواهد کرد در این راستا تیم ملی جوانان را هم با کادر فنی مجزا خواهیم داشت و همینطور تیم ملی بزرگسالان که جان اونسوی برنامه‌های تمرینی را برای ما ارسال خواهد کرد.

در کمپ‌های تمرینی هم که جان اونسوی حضور ندارد گامر دیلانچیان به همراه مربیانی که شناگر به تیم ملی معرفی کردند، این کمپها بطور مستمر در طول سال در شهرهای مختلف، ان‌شالله برگزار می‌شود.

او در ادامه با اشاره به ساختار تیم ملی بزرگسالان توضیح داد: همانطور که جان اونسوی تاکید دارد، تیم ملی متشکل از یک تیم اصلی و یک تیم تعقیب کننده هست که این دو تیم همواره باید دارای انگیزه‌های زیادی باشند تا بتوانند از آن امتیازانی که مدیر فنی تیم های ملی و مربی تیم ملی تعریف می‌کند، بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی شنا گفت: در روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور جلسه‌ای با مربیانی که در مسابقات جام آزادی حضور دارند، برگزار خواهیم کرد و برنامه این سازمان توسط اینجانب و نقشه راه تمرینی توسط جان اونسوی مدیر فنی تیم‌های ملی ارائه می‌شود و روز شنبه هم اولین اردوی تیم ملی شنای بزرگسالان در مشهد مقدس آغاز می‌شود و برنامه یک هفته‌ای کمپ در تهران هم پس از اردوی مشهد برگزار می‌شود و کمپی هم قرار است در شهر اردبیل برای تیم ملی جوانان برگزار شود.

image_printپرینت مطلب