تلاش ۱۲ تیم برای کسب چهار سهمیه باقی مانده واترپلو المپیک

پس از مشخص شدن چهره 8تیم راه یافته به المپیک در رشته واترپلو، 12 تیم برای کسب چهار سهمیه از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته باهم به رقابت می پردازند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات واترپلوی المپیک ریو با ۱۲ تیم در بخش مردان برگزار خواهد شد. با پایان لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان فینا و رقابت های قاره ای تا کنون ۷ تیم به همراه برزیل میزبان جواز حضور در المپیک ریو ۲۰۱۶ را در رشته واترپلو کسب کرده اند. صربستان، کرواسی، یونان، مونتنگرو، استرالیا، آمریکا و ژاپن موفق شده اند با کسب مقام  در مسابقات گذشته به بزرگترین رویداد ورزشی جهان راه یابند.

چهار سهمیه دیگر باقی مانده است. برای کسب این سهمیه ها ۱۲ تیم باهم به رقابت می پردازند. از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته شهر تریسته ایتالیا میزبان تیم هایی است که در مسابقات قبلی از راهیابی به المپیک باز مانده اند. در این بین، رقابت تیم های صاحب نامی چون مجارستان، ایتالیا، روسیه و اسپانیا به جذابیت مسابقات افزوده است.

خسرو امینی نایب رییس کمیته فنی واترپلو جهان هم به عنوان یکی از نمایندگان فدراسیون جهانی شنا (فینا) در این رقابت ها حضور دارد.

طبق برنامه تا روز پنج شنبه (۱۹ فروردین ۱۳۹۵) مرحله گروهی مسابقات برگزار می شود و از جمعه تیم ها به صورت ضربدری مرحله حذفی را آغاز می کنند.

 

گروهبندی تیم ها در تورنومنت انتخابی المپیک تریسته:

۳-۱۰ آپریل ۲۰۱۶ (۱۵ تا ۲۲ فروردین ۱۳۹۵)

گروه A: روسیه – اسلوواکی – فرانسه – مجارستان – رومانی – کانادا

گروه B: ایتالیا – آفریقای جنوبی – اسپانیا – هلند – آلمان – قزاقستان

Untitled

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب