تنها استخر شهر رشت بعد از ۸ ماه تعطیلی بازسازی خواهد شد

رئیس هیات شنا استان گیلان از پیگیری های انجام شده برای بازسازی تنها استخر شهر رشت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پرویز گلریز ارم ساداتی رییس هیات شنا ، شیرجه و واترپلوی گیلان گفت : استخر کوثر مجموعه ورزشی یادگارامام رشت از شهریورماه سال ۹۲ تعطیل شده و هیات شنای گیلان فاقد محل تمرین در مرکز استان است، این در حالی است که اکثر مراکز سایر استان های کشور چند استخر استاندارد در اختیار دارند.
وی بیان کرد: شنا یکی از ورزش های سفارش شده دین مبین اسلام است که با این وجود ، با تعطیلی استخر کوثر رشت ، بسیاری از علاقمندان به رشته ورزشی شنا ، بلاتکلیف هستند و تعطیلی این استخر لطمات زیادی را به ما زده است.
رییس هیات شنا ، شیرجه و واترپلوی گیلان در خصوص مکان تمرینات تیم ها در دوران تعطیلی استخر کوثر افزود: با توجه به اینکه تعدادی از شهرستان های بزرگ ما همچون رودسر فاقد استخر شنا هستند و سایر استخرها نیز بسیار فرسوده می باشد ، تیم واترپلوی بانوان در استخر خمام و تیمهای شنای بانوان و آقایان در استخر آب و منطقه ای و تیم شنای موزون و تیم استعدادیابی این رشته در استخر شایان رشت در حال تمرین هستند.
وی در ادامه به اهم فعالیت های این هیات در سال گذشته اشاره و گفت : تیم واترپلوی ما که با نام چوکا در رقابت های لیگ برتر حضور پیدا کرد و بین هشت تیم مقام پنجم را کسب کرد و همچنین تیم شنای گیلان در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب ۱۶ مدال رنگارنگ شد و تیم های شنای زیر ۱۴ و ۱۴ سال این استان نیز در رقابت های قهرمانی کشور خوش درخشیدند و مهدی رمضانی یکی از شناگران شایسته گیلانی در این رقابت ها موفق شد رکورد ۱۰۰ متر کشور را ارتقاء دهد.
پرویز گلریز ارم ساداتی افزود : در سال گذشته سه شناگر گیلانی در اردوی تیم ملی حضور پیدا کردند و چهار شناگر و یک مربی نیز به تیم ملی شنای جوانان ایران دعوت شدند ، همچنین برای اولین بار نیز مسابقات شیرجه را در استان گیلان برگزار کردیم که حدود ۷۰ ورزشکار در آن حضور داشتند و پس از آن ، تیم شیرجه گیلان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد.
رئیس هیئت شنا ، شیرجه و واترپلوی گیلان در ادامه این نوید را به اهالی شنای استان گیلان داد : که در خرداد ماه سال جاری ، بازسازی استخر کوثر رشت آغاز خواهد شد و مدت زمان برای بازسازی این استخر ۶ ماه تخمین زده شده است.
وی اظهار کرد: در دو هفته اخیر بیش از ده جلسه با مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ، مشاوران ، پیمانکار مربوطه و دو جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رشت برگزار شده است که در نتیجه بیست میلیارد ریال بودجه از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان گیلان پیش بینی شد که با توجه به توافقات انجام شده و بنا به دستور مدیر کل ورزش و جوانان استان و ارائه طرح نهایی بازسازی کامل استخر توسط مشاوران ، اجرای این پروژه از خرداد ماه سال ۹۳ شروع خواهد شد .

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب