“توماس لورز” یک ثانیه زودتر از هموطنش دیوار را لمس کرد

“توماس لورز” آلمانی در رقابت های ماراتن ١۰ کیلومترکاپ جهانی شنا با زمان ٢ساعت و ١۵دقیقه و ٣۵ثانیه، تنها یک ثانیه زودتر از هموطن خود به خط پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛قهرمان شنای ٢۵ کیلومتر جهان “توماس لورز” آلمانی بعد از کسب یک مقام دومی و یک عنوان سومی، در گام های پایانی رقابت های ماراتن ١۰ کیلومتر ٢۰١٣ و در روز ١۰ آگوست توانست با زمان ٢ساعت و ١۵دقیقه و ٣۵ثانیه، یک ثانیه زودتر از هموطن خود “کریستن ریچرت” در شهر لک مگانتیک کانادا به عنوان نفر برتر دیوار انتهایی را لمس کند.
رقابت های سالانه ی در سطح نخبگان امسال در هفت دور برنامه ریزی شده است و در برخی از زیباترین آب های طبیعی سطح دنیا، همچنین آب شیرین (دریاچه، محل قایقرانی، رودخانه) و آب شور (دریا) برگزار می شد.
در ابتدا (بین سال های ١٩٩٧ الی ٢۰۰۶)، کاپ جهانی شامل مسافت های طولانی مختلفی بود. از سال ٢۰۰٧، به فراخور معرفی ماراتن ١۰کیلومتر شنا برای بازی های المپیک که در سال ٢۰۰۵ اتفاق افتاد؛ فینا بر آن شد تا این رقابت را انحصارا به ١۰کیلومتر اختصاص دهد. پس از این تصمیم مارتن های دوره ای سال های قبل به منظور ایجاد رقابت های اختصاصی ماراتن ١۰کیلومتر از کاپ جهانی جدا شدند، به گونه ای که رقابت های بالای ١۰ کیلومتر به بخشی از مسابقات جایزه بزرگ آب های آزاد فینا تبدیل شدند.

*رتبه های برتر از گام ششم رقابت های ١۰کیلومتر:
١. “توماس لورز” از آلمان ٢.١۵.٣۵
٢. “کریستن ریچرت” از آلمان ٢.١۵.٣۶
٣. “ساموئل د بونا” از برزیل ٢.١۵.٣٨

*برنامه بازی های دوره ای کاپ جهانی شنای ١۰کیلومتر مارتن ٢۰١٣:
آغاز ٢٧ ژانویه- سانتوس برزیل
دوم فوریه- ویدما آرژانتین
یکم مارچ- الیات رژیم اشغالگر قدس
١٣ آپریل- کوزمل مکزیک
٢۵ جولای- لک سنت جین کانادا
١۰ آگوست- لک مگانتیک کانادا
٢٩گام بعدی: سپتامبر- شانتو چین
۵اکتبر- هنگ کنگ

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ